olefr Startet 1.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 1.Mai.2015 Jeg har en Troll 20 m/Marna MB10A, med vridbar propell. Jeg skal ta ut motoren for overhaling, ogmå derfor demontere propellakselen. Jeg har tatt ut de 2 10mm unbraco- skruene, samt settskruen med 4kt hode. Videre har jeg løsnet muttrene til gjennomgående bilter fra inne i kassen. Hva gjør jeg videre, for å løsne akselen?? Sitér dette innlegget Link to post
Rikki Tikki Svart 1.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2015 Evt kan du kun løsne boltene til motorfestet og samtidig "motorfestet" boltene på girkassen. husk å løsne boltene til girkassen. Da skal det bare være å løfte motoren ut. Du drar da bare motoren rett over boltene til festet og fremover i båten. Gjorde nettopp dette med min mb10a Sitér dette innlegget Link to post
olefr Svart 2.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2015 Det er en mulighet. Har vert inne på tanken. Men kunne tenke meg å få ut kassen også. Manskje bedre å ta de ut hver for seg?? Sitér dette innlegget Link to post
Rikki Tikki Svart 2.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2015 Jeg er ikke sikker på hvordan akselen er montert til kassa da jeg ikke skrudde av min, men lot den stå igjen i båten. Kjøpte ny brukt motor med girkasse som jeg ikke skulle bruke da denne var en annen type en den jeg har og prefererer. Poenget er ihvertfall at motor med girkasse veier utrolig mye, så jeg ville nok delt de uansett, samtidig som jeg ville tappet den for olje og plukket av dynastarten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.