Jump to content

Hårtang fungerer ikke på omformer, noen tips?

nomen

Recommended Posts

Hårtangen til kjærringa fungerer ikke når den kobles til omformeren i båten.

Tangen er på bare 40W og i fjor hadde jeg en 300w omformer fra BT, som altså ikke

fikk varmet opp tangen.

Kjøpte en 500w omformer i går, og koblet til med samme skuffende resultat

Koblet så på en 750w drill som boret huller uten problemer, men en hårtang på 40w blir ikke varm.

Omformerene er av billigtypen, altså ikke ren sinus, kan det være årsaken?

Det er vei ikke bare min kone som bruker slikt utstyr i båten, så ville tro at andre har vært

borti dette problemet.

Redigert av nomen (see edit history)

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Er du sikker på at den kun er på 40W? Høres litt lite ut for noe som skal bli forholdsvis varmt.

Det stemmer sikkert med 40W. Jeg sjekket nettopp kona sin glattetang, og på den sto det 38W. Og særlig varm skal ikke en slik tang bli. En skal jo ikke svi av håret heller. Sjekket også hårføneren hennes som blåser varm luft. På den sto det 800W.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Kan være at en av "pinnene" på kontakten er for tynn, slik at fjæren i omformeren ikke klarer å klemme skikkelig rundt "pinnen". Du får vel ikke åpnet tangen for å måle om du har spenning? Klipp av den gamle kontakten og sett på ny.

Det hender at "pinnene" bare har en relativt kort kappe på enden. I noen kontakter kommer disse metalldelene for langt inn og en mister forbindelsen. Kan testes ved å dra pluggen sakte ut mens krøll/glatte dingsen er slått på.

bilde

Redigert av Bay_liner (see edit history)

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...