nomen Startet 1.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 1.Mai.2015 (redigert) Hårtangen til kjærringa fungerer ikke når den kobles til omformeren i båten. Tangen er på bare 40W og i fjor hadde jeg en 300w omformer fra BT, som altså ikke fikk varmet opp tangen. Kjøpte en 500w omformer i går, og koblet til med samme skuffende resultat Koblet så på en 750w drill som boret huller uten problemer, men en hårtang på 40w blir ikke varm. Omformerene er av billigtypen, altså ikke ren sinus, kan det være årsaken? Det er vei ikke bare min kone som bruker slikt utstyr i båten, så ville tro at andre har vært borti dette problemet. Redigert 1.Mai.2015 av nomen (see edit history) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Dreamer Svart 1.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2015 Jeg går ut fra at dette er en "slettetang", som kun har varmeelement. I så fall har sinuskurven ingen betydning. Er tangen beregnet for den spenningen du har fra omformeren, skal den bli varm. Er tangen i orden? Fungerer den på landstrøm? Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 2.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2015 Er du sikker på at den kun er på 40W? Høres litt lite ut for noe som skal bli forholdsvis varmt. Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 2.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2015 Noen invertere har også noe sparefunksjon.I så fall kan det være mulig at det ikke holder med 40W for at den starter å gi strøm.Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Lars H. Svart 2.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2015 Er du sikker på at den kun er på 40W? Høres litt lite ut for noe som skal bli forholdsvis varmt. Det stemmer sikkert med 40W. Jeg sjekket nettopp kona sin glattetang, og på den sto det 38W. Og særlig varm skal ikke en slik tang bli. En skal jo ikke svi av håret heller. Sjekket også hårføneren hennes som blåser varm luft. På den sto det 800W. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Dreamer Svart 2.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2015 Forsøk glattetangen samtidig med drillen. Sitér dette innlegget Link to post
Efre Svart 2.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2015 Forsøk glattetangen samtidig med drillen. Ikke et dumt forslag, av flere grunner. Glattetangen...Bruker den Europlugg? Prøv et annet produkt med europlugg Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 2.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2015 (redigert) Forsøk glattetangen samtidig med drillen. Ikke glem å poste bilde av kjerringa etterpå... Redigert 2.Mai.2015 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 2.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2015 Glattetangen fungerer, den er selvsagt testet i husveggen. Prøvde med en annen type glattetang som bare er på 25W, den fungerer???? Skjønner ikke hva som er med den andre på 40w, men det spiller ingen rolle nå. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Bisse Svart 3.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2015 Kan være at en av "pinnene" på kontakten er for tynn, slik at fjæren i omformeren ikke klarer å klemme skikkelig rundt "pinnen". Du får vel ikke åpnet tangen for å måle om du har spenning? Klipp av den gamle kontakten og sett på ny. Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Eureka Svart 3.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2015 Koble inn en kort skjøteledning mellom omformer og glattetang, for å utelukke om det er kontaktene som ikke går helt i hop... Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 3.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2015 (redigert) Kan være at en av "pinnene" på kontakten er for tynn, slik at fjæren i omformeren ikke klarer å klemme skikkelig rundt "pinnen". Du får vel ikke åpnet tangen for å måle om du har spenning? Klipp av den gamle kontakten og sett på ny. Det hender at "pinnene" bare har en relativt kort kappe på enden. I noen kontakter kommer disse metalldelene for langt inn og en mister forbindelsen. Kan testes ved å dra pluggen sakte ut mens krøll/glatte dingsen er slått på. Redigert 3.Mai.2015 av Bay_liner (see edit history) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Kapteinbåt Svart 3.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2015 Vel, kjenner ikkje til desse hårgreiene, men viss der er et snev av elektronikk/omformer internt i tanga, så er det nok logisk at den ikkje vil fungere:) Tviler på at varmeelementet er på 230V? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.