Jump to content

Yamaha 30 hk 3 syl 2takt outolube. 1997mod. på winrace 13 fot.

30hk 3 syl 1997

Recommended Posts

Det er en ekstra-kort stammet motor. og sitter perfekt på vannflaten. måtte tilte motoren mye ned for og få noe fart. ( pga. av at jeg ikke har cleaver propell ) men tiltes 1 hakk opp når jeg skal få på cleaver.  så motoren er perfekt rigga opp. men jeg vet at jeg har får liten propell på !

ta av propellen og se etter merking i bosset (navet) , tipping på prop.størrelse er ikke alltid godt nok. 

Men slik som det beskrives her kan det like gjerne være gummivulkinga som har sluppet...  eller bare at monteringa bare er alt for høy for den propellen du har. 

kanskje like greit å sjekke med "kilden" , winrace i arendal, de kan sikkert selge deg rett propell til ditt formål

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Takk for hjelpen folkens:) meget nyttig. farten jeg forventer er 40knop + monteringa kan være litt for høy for denne propellen, ja. men har lite kavitasjon, så jeg tror nok det er propellen som er for liten i stigningen. jeg tror jeg har på en 20-25hk propell? 10 i stinging regner jeg med at ikke er orginalt for en 30hk ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...