Jump to content

slipt gjennom gelcoat under båt,legge på topcoat?

boble65

Recommended Posts

Som sagt plastpest er jeg ikke redd for. Har det ikke kommet til nå så kommer det nok aldri:-) Da ruller jeg noen strøk topcoat og bygger litt tykkelse, så får vi se om jeg bare kjører grunning og bunnstoff el epoxygrunning og bunnstoff.

• 3 uker senere...

Toppcoat er vel lakk, anbefaler ikke akkurat å rulle det rett på glassfiber, og det har vel også liten mening under vannlinja. Gelcoat er det du er ute etter ...

topcoat og gelcoat er egentlig det samme så ingen problem og bruke det under vann :-) topcoat brukes rett på glassfiber. Bare lurer på om det er noen fordel og bruke gelcoat tilsatt voks el topcoat. Blir det nesten samme pris?

Ja ikke vet jeg, men jeg har selv smertelig erfart å måtte behandle min 27fots Viksund for plastpest. Hvordan kan du mene at det er epoxy som har forårsaket dette?

Ja, litt dokumentasjon, eller ihvertfall argumentasjon, hadde vært artig.

Topcoaten er mye tykkere en lakk. Sitter som f... På glassfiber og har malt motorom, innvendig i hekk og kjøl med det. Og utvendig skal jeg male hele bunnen med topcoat snart. Har brukt grunning og lakk over vannlinjen. Har adhd så noen ganger går det i surr når jeg leser for mye så da må jeg spørre og få bekreftet det jeg egentlig vet :-)

ruller fort nån tykke lag med topcoat :-)

Er det et stort område er det kanskje lettere å få jevn tykkelse på den måten? Jeg driver bare og lapper på skrammer og da funker det veldig greit med sparkel, da holder det men en påføring. Men så kommer hundre runder med vannsliping og rubbing, det slipper man kanskje med topcoat?

Dette er noe du skal rulle på? Blir ikke det et ganske tynt skikt? Er det ikke bedre med sparkel så du ikke får samme problem igjen?

kan ikke sparkle 24fot med gelcoat sparkel :-) har ingen hull eller skader. Bare tynn gelcoat som er slipt gjennom endel plasser. Så skal rulle ny hud (gelcoat/topcoat) under :-) som sagt,bygger fort opp ett tykt lag.

Er det et stort område er det kanskje lettere å få jevn tykkelse på den måten? Jeg driver bare og lapper på skrammer og da funker det veldig greit med sparkel, da holder det men en påføring. Men så kommer hundre runder med vannsliping og rubbing, det slipper man kanskje med topcoat?

ja, når jeg er ferdig så rubber jeg over med maskin og 120papir. Primer så bunnstoff = klar for nye 30 år og vel så det :-)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...