Mulligan Svart 3.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2015 Letter at epoxyen ble introdusert på båt, har omfanget av plastpest gått ned. Før epoksi ble introdusert på båt hadde ingen hørt om plastpest. Sitér dette innlegget Link to post
Sydkorset Svart 3.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2015 Før epoksi ble introdusert på båt hadde ingen hørt om plastpest. Ja jeg skal ikke legge meg ut med dere proffer her inne, men du mener at plastpest er noe som er funnet på av malingsprodusentene? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 3.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2015 Nei. Forårsaket av. Sitér dette innlegget Link to post
Sydkorset Svart 3.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2015 Nei. Forårsaket av.[/quot e] Ja ikke vet jeg, men jeg har selv smertelig erfart å måtte behandle min 27fots Viksund for plastpest. Hvordan kan du mene at det er epoxy som har forårsaket dette? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 4.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2015 Som sagt plastpest er jeg ikke redd for. Har det ikke kommet til nå så kommer det nok aldri:-) Da ruller jeg noen strøk topcoat og bygger litt tykkelse, så får vi se om jeg bare kjører grunning og bunnstoff el epoxygrunning og bunnstoff. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 24.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 Tjaa.. Så satt jeg og lurte litt,er det hips om haps om jeg bruker topcoat el gelcoat tilsatt voks? Tenkte kjøpe en 10kg spann.. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 24.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 Toppcoat er vel lakk, anbefaler ikke akkurat å rulle det rett på glassfiber, og det har vel også liten mening under vannlinja. Gelcoat er det du er ute etter ... Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 24.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 Topcoat er gelcoat med en skvett voks i. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 24.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 Toppcoat er vel lakk, anbefaler ikke akkurat å rulle det rett på glassfiber, og det har vel også liten mening under vannlinja. Gelcoat er det du er ute etter ... topcoat og gelcoat er egentlig det samme så ingen problem og bruke det under vann :-) topcoat brukes rett på glassfiber. Bare lurer på om det er noen fordel og bruke gelcoat tilsatt voks el topcoat. Blir det nesten samme pris? Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 24.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 Ja ikke vet jeg, men jeg har selv smertelig erfart å måtte behandle min 27fots Viksund for plastpest. Hvordan kan du mene at det er epoxy som har forårsaket dette? Ja, litt dokumentasjon, eller ihvertfall argumentasjon, hadde vært artig. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 24.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 Topcoat er gelcoat med en skvett voks i. takk. Bare søndagstvilen som kom:-) da kjører jeg på med topcoaten :-) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 24.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 Toppcoat er vel lakk, anbefaler ikke akkurat å rulle det rett på glassfiber, og det har vel også liten mening under vannlinja. Gelcoat er det du er ute etter ... topcoat er ikke lakk,kanskje på biltema. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 24.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 Topcoat er gelcoat med en skvett voks i. Jeg ville kanskje gått for noe som ikke skal rulles på for å få litt tykkelse? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 24.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 Topcoaten er mye tykkere en lakk. Sitter som f... På glassfiber og har malt motorom, innvendig i hekk og kjøl med det. Og utvendig skal jeg male hele bunnen med topcoat snart. Har brukt grunning og lakk over vannlinjen. Har adhd så noen ganger går det i surr når jeg leser for mye så da må jeg spørre og få bekreftet det jeg egentlig vet :-) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 24.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 Jeg ville kanskje gått for noe som ikke skal rulles på for å få litt tykkelse? ruller fort nån tykke lag med topcoat :-) Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 24.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 topcoat er ikke lakk,kanskje på biltema. Dette er noe du skal rulle på? Blir ikke det et ganske tynt skikt? Er det ikke bedre med sparkel så du ikke får samme problem igjen? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 24.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 Har en mistanke om at lakk blir kalt topcoat hos enkelte bedrifter. Men topcoat er mye tykkere,nesten som sirup.. Bruker noorpool reichhold produkter.tror det er navnet:-) Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 24.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 ruller fort nån tykke lag med topcoat :-) Er det et stort område er det kanskje lettere å få jevn tykkelse på den måten? Jeg driver bare og lapper på skrammer og da funker det veldig greit med sparkel, da holder det men en påføring. Men så kommer hundre runder med vannsliping og rubbing, det slipper man kanskje med topcoat? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 24.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 Dette er noe du skal rulle på? Blir ikke det et ganske tynt skikt? Er det ikke bedre med sparkel så du ikke får samme problem igjen? kan ikke sparkle 24fot med gelcoat sparkel :-) har ingen hull eller skader. Bare tynn gelcoat som er slipt gjennom endel plasser. Så skal rulle ny hud (gelcoat/topcoat) under :-) som sagt,bygger fort opp ett tykt lag. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 24.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 Er det et stort område er det kanskje lettere å få jevn tykkelse på den måten? Jeg driver bare og lapper på skrammer og da funker det veldig greit med sparkel, da holder det men en påføring. Men så kommer hundre runder med vannsliping og rubbing, det slipper man kanskje med topcoat? ja, når jeg er ferdig så rubber jeg over med maskin og 120papir. Primer så bunnstoff = klar for nye 30 år og vel så det :-) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 24.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 Topcoaten herder raskt så satser på og få unnagjort alle skikta på en dag :-) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 24.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 Dette er under vann så finishen trenger ikke være speil:-) bare så kjipt at jeg ikke kan legge båten opp ned:-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.