Bergen Startet 2.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2015 Min fars 50hk WW fra 2007 som star I en Arvor 21 har fått feilen at turteller og medfølgende multimåler (timeteller, temperatur, forbruk. etc) er dødt. Er også usikker på om alarm for kjøling er aktv. Lampene på venstre side av instrumentet virker OK og båten starter og går som normalt. Har tatt av og på koblinger I instrumentpanel samt alle tre sikringer på motorens styringsskap. Kommer ikke til for å ta av instrumentkabelstokk under styringsskapet. Ingen tegn til irr eller andre svakheter på de kontaktene vi har sett på. Det er en rekke reler I styringskapet, har også funnet endel koblingsskjema på nett, men det blir for mye kort, og elektronikk til at det frister å prøve på noe selv. . Vil en slik feilkodeleser http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Feilkodeleser-VAG-2000030943/ hjelpe meg på veien? Jeg tror det er en slik ODB2 kontakt som er under instrumentpanel? Noen som har tips til mekanikere/elektrofirma I Bergen som har peiling. Bergen Marine som forhandle Arvor virker ikke å ha noe særlig kompetanse på motoren, selv har jeg foreslått Alvøen Elektro Service. Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 8.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2015 Min fars 50hk WW fra 2007 som star I en Arvor 21 har fått feilen at turteller og medfølgende multimåler (timeteller, temperatur, forbruk. etc) er dødt. Er også usikker på om alarm for kjøling er aktv. Lampene på venstre side av instrumentet virker OK og båten starter og går som normalt. Har tatt av og på koblinger I instrumentpanel samt alle tre sikringer på motorens styringsskap. Kommer ikke til for å ta av instrumentkabelstokk under styringsskapet. Ingen tegn til irr eller andre svakheter på de kontaktene vi har sett på. Det er en rekke reler I styringskapet, har også funnet endel koblingsskjema på nett, men det blir for mye kort, og elektronikk til at det frister å prøve på noe selv. . Vil en slik feilkodeleser http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Feilkodeleser-VAG-2000030943/ hjelpe meg på veien? Jeg tror det er en slik ODB2 kontakt som er under instrumentpanel? Noen som har tips til mekanikere/elektrofirma I Bergen som har peiling. Bergen Marine som forhandle Arvor virker ikke å ha noe særlig kompetanse på motoren, selv har jeg foreslått Alvøen Elektro Service. Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 8.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2015 Det var vel Selby boat på Askøy som var forhandler for VW marine. Vet ikke om de driver fortsatt? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 8.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2015 Tror det er er en form for drift der enda. Er I kontakt med dem via et annet forummedlem om mulig assistanse derifra. Ellers er det Mercruiser som har overtatt WW, men er en måneds venting hos Båt og Motorservice på denne årstiden. Alvøen Elektro kunne ikke hjelpe. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.