Jump to content

WW SDI 50 Deler av instrumentpanel er dødt

Bergen

Recommended Posts

Min fars 50hk WW fra 2007 som star I en Arvor 21 har fått feilen at turteller og medfølgende multimåler (timeteller, temperatur, forbruk. etc) er dødt. Er også usikker på om alarm for kjøling er aktv. Lampene på venstre side av instrumentet virker OK og båten starter og går som normalt.

Har tatt av og på koblinger I instrumentpanel samt alle tre sikringer på motorens styringsskap. Kommer ikke til for å ta av instrumentkabelstokk under styringsskapet.  Ingen tegn til irr eller andre svakheter på de kontaktene vi har sett på. Det er en rekke reler I styringskapet, har også funnet endel koblingsskjema på nett, men det blir for mye kort, og elektronikk til at det frister å prøve på noe selv. .

Vil en slik feilkodeleser http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Feilkodeleser-VAG-2000030943/ hjelpe meg på veien? Jeg tror det er en slik ODB2 kontakt som er under instrumentpanel?

Noen som har tips til mekanikere/elektrofirma I Bergen som har peiling. Bergen Marine som forhandle Arvor virker ikke å ha noe særlig kompetanse på motoren, selv har jeg foreslått Alvøen Elektro Service.

Min fars 50hk WW fra 2007 som star I en Arvor 21 har fått feilen at turteller og medfølgende multimåler (timeteller, temperatur, forbruk. etc) er dødt. Er også usikker på om alarm for kjøling er aktv. Lampene på venstre side av instrumentet virker OK og båten starter og går som normalt.

Har tatt av og på koblinger I instrumentpanel samt alle tre sikringer på motorens styringsskap. Kommer ikke til for å ta av instrumentkabelstokk under styringsskapet. Ingen tegn til irr eller andre svakheter på de kontaktene vi har sett på. Det er en rekke reler I styringskapet, har også funnet endel koblingsskjema på nett, men det blir for mye kort, og elektronikk til at det frister å prøve på noe selv. .

Vil en slik feilkodeleser http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Feilkodeleser-VAG-2000030943/ hjelpe meg på veien? Jeg tror det er en slik ODB2 kontakt som er under instrumentpanel?

Noen som har tips til mekanikere/elektrofirma I Bergen som har peiling. Bergen Marine som forhandle Arvor virker ikke å ha noe særlig kompetanse på motoren, selv har jeg foreslått Alvøen Elektro Service.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...