prinsessen 430 Startet 3.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 3.Mai.2015 Har en prinsess 430 hvor gassvire til flybrigde har ryket. Tror jeg må ha ned taket over styrepossisjon nede for å få byttet den? Noen som vet hvordan jeg får ned innertaket??? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 3.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2015 Kjenner ikke P430 spesielt, men normalt pleier kablene å gå langs med siden på FB og ned i bakkant av sidevinduet til motorrommet. Har ikke hørt at folk må ta ned takplater før, men heller panelet i veggen aktenfor vinduet. Ser du hvor kablene går bakover på FB samt hvor de kommer ned i motorrommet? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
prinsessen 430 Svart 4.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2015 Kablene går bak panelet ved sidevinduet. Sliter med å få av det panelet også. Virker som de gjør en sving i taket under fb. Kanskje festet? Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 4.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2015 Er det en slik kabel med en stk stiv ståltråd? Kan du bytte den uten å ta ut strømpa? Dra den gamle ut hver sin vei, og tre en ny ståltråd eller wire fra fly! Sitér dette innlegget Link to post
prinsessen 430 Svart 4.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2015 Det er stiv ståltråd men den er påsatt en terminal i hver ende. Dinnes det verktøy for sette på nye? En slags kabel sko tang? Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 5.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2015 Hvis den først ryker er det vel en krapp sving som det er greit å rette ut. Min ene røk i en litt krapp sving, men rettet ut den ved skiftet. Ville gjort det ordentlig første gang - ikke sikkert det passer så godt neste gang den knekker. Sitér dette innlegget Link to post
Fairline 37 Svart 6.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2015 Du får si i fra hvist du trenger en hjelpende hånd T, men toalettet må du ta selv. Sitér dette innlegget Link to post
Vedvards Svart 8.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2015 Hei Tror du tar ned takplatene ved å stikke en sparkel opp i sprekken mellom platene - ytterst på hver langside - altså i hvert hjørne på platen, men på langsiden. Da får du løsnet klipsene. Så har blitt meg fortalt, vedr takplater på 460.... Sitér dette innlegget Link to post
dacapo Svart 8.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2015 (redigert) Tror ikke det er nødvendig å ta ned takplatene - mener du når kablene ved å skru ned instrumentpanelet i taket over førerplassen + dekselet foran vindusstolpen på styrbord side, Hos meg er dette dekselet fast kun med spenn oppe og nede + et borrelås ca midt på. Redigert 8.Mai.2015 av dacapo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.