Ludde Startet 3.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 3.Mai.2015 (redigert) Har to slike til start og trustere ombord, og mistenker at disse er klare for utskiftning. Er det noen som kjenner til koden på disse, slik at jeg kan se nå de er produsert? Koden er 1V21EZ7891 Redigert 3.Mai.2015 av Ludde (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Cheyenne Svart 3.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2015 Pleier som regel å stå et firesifra nummer på toppen av en av batteripolene. F.eks 1011 som betyr oktober 2011. Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 3.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2015 (redigert) Står ingenting på polene, så det må kunne leses ut fra det innpregede nummeret i innlegg 1, men hvordan? Redigert 3.Mai.2015 av Ludde (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Lars H. Svart 3.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2015 En mail til Sønnak? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ludde Svart 3.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2015 Får gjøre det i morgen, men kjøper to nye i Drammen i morgen tidlig, og bytter ut de jeg har. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Ballard Svart 3.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2015 Disse batteriene kan vare utrolig lenge. Jeg kjøpte mine i jan. 2004, 3 stk, det ene til start og to parallell-koblet til forbruk. Har fremdeles 12,8 v. i hvilespenning etter flere dager uten lading. Dette må vel ha med kvalitet å gjøre. 11år er lang tid for batteri-levetid, så jeg kan vel ikke vente særlig mer. Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 4.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2015 Fant uv dette og slik er det dersom noen lurer. På toppen av batteriet er det preget en laserkode, som kan være vanskelig å se uten å lete veldig og bruke en lommelykt. Det første sifferet er produksjonsåret, og på mine sto det 7, som forteller at disse var 2007, og klare for utskiftning. Var innom Autoutstyr i Drammen i dag og kjøpe to nye, men 142 Ah versjonen som er lik i størrelse, bare litt høyere, men passer i batterikassen ombord hos Princess. Nå er det skikkelig trykk i begge thrustere, og jeg kan legge til som en proff igjen :smiley: Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
baatsman Svart 4.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2015 (redigert) Helt konge :) godt du har fått fikset det. Prøvde thrusteren i båten i 5 sekunder søndag, og da røyk sikringen. Naboen var i vannet og dykket litt senere, og det var mye slim. For håpe det er kun en sliten sikring. Og kanskje litt liten. Var 250 A. Bør vel være 400 A. Redigert 4.Mai.2015 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.