hobbyfisker38 Startet 3.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 3.Mai.2015 Er det noen som vet om andre filter enn Craftsman sine som passer paa disse. Jeg maa ringe til Bergen og faa de sendt hver gang saa det er en ekstra utgift. Disse motorene er jo basert paa Mitsubishi saa jeg er sikker paa at det maa vaere noe erstatninsfiltre som passer ? Sitér dette innlegget Link to post
Sydkorset Svart 3.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2015 Er det noen som vet om andre filter enn Craftsman sine som passer paa disse. Jeg maa ringe til Bergen og faa de sendt hver gang saa det er en ekstra utgift. Disse motorene er jo basert paa Mitsubishi saa jeg er sikker paa at det maa vaere noe erstatninsfiltre som passer ? Er litt ute på tynn is her nå- men lurer litt på det samme. Er nemlig så heldig å ha samme supre maskin selv. Det jeg har hørt, skal vel delene fra Vetus med samme motorstørrelse passe. Er vel egentlig samme motorene, bare pris og farge som er forskjellig, meg bekjent. Da er det nærliggende å tro at Sole sine deler og' skal passe..... Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 3.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2015 Prøv å se på overgangstabbelen bok hos de som selger bildeserie.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Shaggylaggy Svart 3.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2015 (redigert) Hvis du har produsent og delenummer på filteret så er det skjeldent noe problem å finne ut :) Redigert 3.Mai.2015 av Shaggylaggy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hobbyfisker38 Svart 3.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2015 Alt som staar paa oljefilteret er Craftsman AA.010.90001 ? Sitér dette innlegget Link to post
Shaggylaggy Svart 3.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2015 Den var vrien. http://www.oilfilter-crossreference.com/er ofte en fin side å bruke. Evt mekonomen sine kryssreferanser. Her ville jeg demontert filteret og målt innvending dim. gj.stigning og utvendig. for å finne et tilsvarende filter. Filteret så jo kurrant ut sånn ellers, så må jo være noe som passer. Sitér dette innlegget Link to post
hobbyfisker38 Svart 3.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2015 Ok etter flere timers soeking har jeg funnet foelgende om oljefilteret: Sjekk foelgende link http://www.hengst-katalog.de/en/filter/513100000/01/H13W01?&groups=6-Marinehttp://www.hengst-katalog.de/en/filter/513100000/01/H13W01?&groups=6-Marine Og om dieselfilteret ser det ut som foelgende Fram og et par andre produsenter passer: SOLE MINI 44 MITSUBISHI ENGINE FUEL FILTER HIFI SN80016 1311402 FRAM FF30706 Height: 75mm OD/Width Max: 79mmOD/Width Min: 77mmID/Depth Max: 10mmEQUIVALENTS: In-Line Filters FINFF30706, FIN-FF30706, Schupp SF SK 3041, SK3041, Sole 131.14.022, 13114022APPLICATIONS: Sole Engine(Mini 44 Mitsubishi Eng.) Saa naar det gjelder oljefilter ser det ut som det er det samme som paa mange Yanmar ogsaa, da skulle det vaere litt lettere aa faa tak i, haaper dette hjelper andre ogsaa Sitér dette innlegget Link to post
Sydkorset Svart 18.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2015 Har du funnet noe tilsvarende erstatninger for impeller og andre servicedeler? Sitér dette innlegget Link to post
Sydkorset Svart 19.April.2017 Link til dette innlegget Svart 19.April.2017 Oljefilter som passer til denne motoren er: MANN W610/3 Dieselfilter: MANN WK712/2 Noen som vet om flere impellere som passer Jabsco-pumpa? Om man mot formodning trenger andre deler, er det bare å google basemotoren, som er Mitsubishi S4L. Er en populær og driftsikker motor, som blir brukt i industrimaskiner. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.