Jump to content

Olje og diesel filter Craftsman 4.42

hobbyfisker38

Recommended Posts

Er det noen som vet om andre filter enn Craftsman sine som passer paa disse. Jeg maa ringe til Bergen og faa de sendt hver gang saa det er en ekstra utgift. Disse motorene er jo basert paa Mitsubishi saa jeg er sikker paa at det maa vaere noe erstatninsfiltre som passer ?

Er litt ute på tynn is her nå- men lurer litt på det samme. Er nemlig så heldig å ha samme supre maskin selv. Det jeg har hørt, skal vel delene fra Vetus med samme motorstørrelse passe. Er vel egentlig samme motorene, bare pris og farge som er forskjellig, meg bekjent. Da er det nærliggende å tro at Sole sine deler og' skal passe.....

Ok etter flere timers soeking har jeg funnet foelgende om oljefilteret: Sjekk foelgende link

http://www.hengst-katalog.de/en/filter/513100000/01/H13W01?&groups=6-Marinehttp://www.hengst-katalog.de/en/filter/513100000/01/H13W01?&groups=6-Marine

Og om dieselfilteret ser det ut som foelgende Fram og et par andre produsenter passer:

SOLE MINI 44 MITSUBISHI ENGINE FUEL FILTER HIFI SN80016 1311402 FRAM FF30706

Height: 75mm

OD/Width Max: 79mm
OD/Width Min: 77mm
ID/Depth Max: 10mm

EQUIVALENTS: 
In-Line Filters FINFF30706, FIN-FF30706, Schupp SF SK 3041, SK3041, Sole 131.14.022, 13114022

APPLICATIONS: 
Sole Engine(Mini 44 Mitsubishi Eng.)

Saa naar det gjelder oljefilter ser det ut som det er det samme som paa mange Yanmar ogsaa, da skulle det vaere litt lettere aa faa tak i, haaper dette hjelper andre ogsaa

• 5 måneder senere...
  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...