Jump to content

Åpne starter sabb, trenger hjelp!

Andersbt

Recommended Posts

Hei! Holder på å åpne starteren på båten min, men litt usikker på hvordan jeg får den opp, noen som kan hjelpe? 

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Som dere ser har jeg lagt inn en del bilder her av starteren.. Jeg har fjernet de to gjennomgående skruene på toppen + 1 annen gjennomgående.. Vet ikke hvordan jeg skal beskrive hvor den sitter, men det ser dere på bildene.. Er det mer jeg må løse? For den sitter bom fast! Er den bare rustet, og trenger makt for  å åpnes? 

Redigert av Andersbt (see edit history)

Det skal vera desse to lange langsgåande skruane som held det heile i hop, så vidt eg veit. Men ta først noko kvast og rissa inn ein strek gjennom kvar av desse to plassane der starteren deler seg, so du er sikker på å få ting i hop uten at delene vrir seg i forhold til kvarandre. Og om eg no husker heilt feil, du må først ha av baklokket og ta ut børstene, ellers kan du lett ødeleggja dei når starteren deler seg.

På nederste bilde ser man et lokk i enden festet med to små skruer. Under dette sitter en låsering og en del shims. Merk deg plassering av disse. Det store lokket i enden er nå løst og kan kakkes av om du på forhånd har demontert de lange gjennomgående boltene. Dette er en helt standart Boschstarter og du finner sikkert en beskrivende video på youTube.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...