Jump to content

Mercury 9,9 dør ut rett etter start

PaulS

Recommended Posts

Hei, nettopp tatt i bruk en 9,9 Mercury fra 1990. Funket helt greit en stund, helt til jeg skulle kjøre veldig sakte, da døde den ut. Får startet igjen (med primer/choke), og da vil den bare gå ett halt minutt  på tomgang før den dør ut .Setter jeg den i gir, dør den med en gang. Noen som har en idè om hva dette kan skyldes? (kan det være falsk luft? Jeg ser det er en liten lekkasje der hvor bensinslangen er koblet til tanken..)

Takk for hjelpen!

Hei!

Du bør fikse den lekkasjen i bensinslangen.
Hvis motoren har stått i lengre tid, så er det lurt å ta av flottørkammeret og gjøre rent nedi det. Hvis det er rusk her, kommer dette lett opp i flottørdysa, slik at ventilen her (flottørnåla) går tregt. I så fall kan den bli hengende igjen i stengt stilling og motoren får ikke bensin.  

Du tar bare ut nedre delen av flottørkammeret. Det "henger" under forgasseren og er vanligvis festet med 4 skruer. Pass på at du ikke mister noen deler fra opphengsmekanismen til flottøren når du tar av kammeret (vet ikke helt hvordan dette er satt sammen på motoren din).   

Dumt spørsmål, men du har selvfølgelig åpnet lufteskruen på bensintanken?  :smiley: 

Lykke til!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...