snurresprett Startet 3.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 3.Mai.2015 Kikker litt på eldre Dracoer, og ser de fleste har volvo og 280drev. Hvordan er dette drevet som ikke har powertrim? Jeg har ikke hatt båt uten powertrim før, og er vant til og bruke denne aktivt! Sitér dette innlegget Link to post
Shaggylaggy Svart 3.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2015 Godt å se at det er flere som ferdes på øyeren her:) Som med alt annet så avhenger jo tilstanden på motor og drev på tidligere vedlikehold. Har vel ikke alt for mye negativt å si om Volvo egentlig. Har båtene du ser på trimplan da? Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 4.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2015 Øyeren funker:) trimplan har det sittet på noen, men det er enkelt og montere! så hvis det kan hjelpe på et 280 drev uten tilt så monteres det raskt:). Men det som jeg er mest nysgjerrig på er om jeg vil merke et stort savn på trimming av drev? Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 4.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2015 Svært få 280 drev som har powertrim. Finnes noen sene varianter med dette, hette vel egentlig 285 da. Det sagt så er 280 ett veldig solid drev, noe av det bedre VP har laget av drev. AQ145 er en solid motor, ikke den sprekeste og ganske tørst etter dagens motorstandarder. Men enkel å skru på og solid bygget. Draco er vel det samme, solide båter som tiden nå har løpt i fra designmessig. Det er klart at på en båt som er 20 fot merker du at du ikke har powertrim, spesielt på toppfart. Du må velge å å sette drevet langt inn for å komme fort i plan og dermed vil du ikke få trimmet det ut når plan er nådd. Det sagt, vi snakker kanskje om en knop eller to. Største begrensningen her er motorens kraft, kunne med fordel vært en V6 eller V8 i båten. (Eller nyere 4-er har samme hk som eldre V8 til sammenligning) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.