Jump to content

Drivstoff til eberspacher dieselvarmer

ural

Recommended Posts

Jeg har en god gammel D3L fra Eber og der ble jeg anbefalt av serviceverkstedet å bruke fritidsparafin for å unngå soting i tillegg slipper man diesellukt fra eksosen  :smiley:  Men er jo dyrere da, betyr ikke så mye for min del da jeg ikke bruker den så mye at blir veldig stor ekstrautgift.

xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen  

Eberspächer D 2 er i utgangspunktet beregnet for dieselolje Din EN 590, men går normalt sett også på vanlig fyringsparafin, varmeolje og lampeolje/fritidsparafin. Avgitt effekt er avhengig av brennstoffets densitet, jo lettere brennstoff, jo lavere effekt. Selv har jeg en D4 på hytta som jeg ringer til for oppvarming før jeg kommer dit, som jeg har kjørt på vanlig fyringsparafin i noen år uten problemer av noe slag.

Kanskje jeg skal gå for fritidsparafin da :)

Noen som vet hvor de selger slike skrukorker med slangetilkobling / lufting til bruk på slike 4L kanner? Alternativt et bilde eller tegning av hvordan det er vanlig å gjøre dette? Skal stå i seilbåt og da blir det jo fort litt krenging. Kjedlig om det begynenr å renne ut..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...