ural Startet 4.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 4.Mai.2015 Hei Jeg holder på å installere en Eberspacher D2 og lurer på hva som er anbefalt å drive denne med. Jeg har kun påhengsmotor, så det er ikke diesel i båten fra før av. Er det bedre å bruke f.eks fritidsparafin eller varmeolje kontra diesel mtp soting og lukt? Takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Sanztra Svart 4.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2015 Jeg har en god gammel D3L fra Eber og der ble jeg anbefalt av serviceverkstedet å bruke fritidsparafin for å unngå soting i tillegg slipper man diesellukt fra eksosen Men er jo dyrere da, betyr ikke så mye for min del da jeg ikke bruker den så mye at blir veldig stor ekstrautgift. Sitér dette innlegget xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen Link to post
I.M.S. Svart 4.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2015 Eberspächer D 2 er i utgangspunktet beregnet for dieselolje Din EN 590, men går normalt sett også på vanlig fyringsparafin, varmeolje og lampeolje/fritidsparafin. Avgitt effekt er avhengig av brennstoffets densitet, jo lettere brennstoff, jo lavere effekt. Selv har jeg en D4 på hytta som jeg ringer til for oppvarming før jeg kommer dit, som jeg har kjørt på vanlig fyringsparafin i noen år uten problemer av noe slag. Sitér dette innlegget Link to post
ural Svart 4.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2015 Kanskje jeg skal gå for fritidsparafin da :) Noen som vet hvor de selger slike skrukorker med slangetilkobling / lufting til bruk på slike 4L kanner? Alternativt et bilde eller tegning av hvordan det er vanlig å gjøre dette? Skal stå i seilbåt og da blir det jo fort litt krenging. Kjedlig om det begynenr å renne ut.. Sitér dette innlegget Link to post
ural Svart 4.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2015 Et søk på tankanslutning ga litt mer resultater! Ser de har dette hos feks marineshop. Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 5.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2015 Og den de har på marineshop har jeg vanligvis på lager til en hundrelapp mindre. Er jo en Wallas-del Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.