Asbjørn2 Startet 4.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 4.Mai.2015 Jeg prøvde å kjøpe noen Merantiplater i dag, fikk beskjed om at det var kommet importforbud på Meranti. Noen som vet når dette ble innført og bakgrunnen? Sitér dette innlegget Link to post
Asbjørn2 Svart 4.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2015 Ingen som vet noe om dette? Jeg fant ingenting med Google. Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 4.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2015 (redigert) Bakgrunnen er vel bekymring for avskoging i tropene på denne tresorten. http://www.nrk.no/kultur/bruker-regnskogtommer-i-folkemuseum-1.7114997 Redigert 4.Mai.2015 av Verado (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 4.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2015 Hvem fikk du så denne beskjeden av? om det var av de større kjedene er det nok for liten etterspørsel av slikt, så dekker de seg bak importforbud eller etikk? har du hørt med finer og treimport på sola om de har eller skaffer? der får du nok uansett rett svar. Sitér dette innlegget Link to post
Asbjørn2 Svart 4.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2015 Takk for svar. Det var Finer & Treimport på Sola som ga meg beskjeden. Har kjøpt Meranti hos han tidligere. Sitér dette innlegget Link to post
Asbjørn2 Svart 4.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2015 Jeg må finne et alternativ til Meranti, er Bjørk egnet til å lage nytt akterspeil på en båt med drev? Akterspeilet er bygget opp av 3x 12 mm kryssfinerplater av ukjent treslag, må byttes pga. råte. Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 5.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2015 Som innstøps finer er vannfast gran helt greit. Byggbutikkene har i de fleste tykkelser. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Asbjørn2 Svart 5.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2015 Er det noen av byggbutikkene man kan stole på at har kvalitetsfiner med vannfast lim? Etter å ha lest en del på forumet her ser det ikke ut til å være lett å oppdrive hos kjedene. Sitér dette innlegget Link to post
Asbjørn2 Svart 5.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2015 Saken er at overnevnte forhandler kan levere plater i bjørk, i god kvalitet med vannfast lim, men er bjørk uegnet for bruk i akterspeilet? Båten har en motor med dreiemoment på 700 Nm, jeg vil være sikker på at det blir skikkelig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.