TomF Startet 4.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 4.Mai.2015 Hei, vi tenkte å debutere med en svensketur med båten. Jeg har prøvd å finne et kart som beskriver hvor i strømstad havn jeg finner gjestebrygger - og hvor på gjestbrygge jeg skal legge meg - men ikke med hell så langt. Noen som har noe slikt ? eller som kan komme med en lettfattlig forklaring ? ...er det havneavgift for et opphold på et par-tre timer ? ...eller kun for overnatting ? Sitér dette innlegget Link to post
Geir Kallevik Svart 4.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2015 Du klarer ikke å bomme på gjestehavnen. Private brygger er merket godt med " Privat ". Det er gjestebrygger både til fast kai og til flytebrygger. Så vidt jeg husker skal de ha betaling også for dagsbesøk. Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 4.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2015 Du kan velge mellom Sødra Hamn eller Marieholm. Les her for mer info: http://www.havna.com/wip4/str-mstad/d.epl?id=1259882 Du betaler havneavgifter for korte opphold i Sødra Hamn. Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Hulda Svart 4.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2015 Det heter ikke Marieholm lenger, men Strömstad Marina. Men hvis du legger deg der, er du avhengig av et plastkort for å benytte lineferge over til Strömstadsiden. Ellers er et en god halvtimes spasertur rundt Bojarkilen. Om sommeren går det buss en gang i blant fra Spa-hotellet innerst i Kebalviken. Det enkleste er å gå rett inn til Strömstad havn. Det er umulig å gå feil. Pass på stakene på N/E av Furholmen. Der er det stadig noen som går på. Mener det var en som slo hull i båten der sist helg. I fjor var 'shoppingavgiften' i havnen SEK 60 (korttidsopphold noen timer). Hva den er i år vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Vindøyet Svart 4.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2015 Ikke gå helt inn i havnen hvis du er uerfaren med båten. Legg deg i den ytre delen, til styrbord med straks du er innenfor skjæret. legg deg heller ikke på yttersiden av den store brygga mot fergene. her blir det fort urolig sjø. Sitér dette innlegget Link to post
TomF Svart 4.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2015 Supert. Longside ved bryggene på styrbord side ut mot skjæret ser jo ut som en løsning. Hvordan ser det ut der en vanlig lørdag i mai/begynnelsen av juni ? Smekk fullt før 1100 eller mulig å finne noe? Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 5.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2015 Kan være smekkfullt i fellesferien, men neppe i mai og juni. Dessuten er de jo hele tiden utskiftning om du går helt inn. Husk systembolagtrille! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.