Jump to content

Targa 25, erfaringer? Alternativer?

krabben91

Recommended Posts

Hei, var å såg på en targa 25 her om dagen, Er det noen som har, eller hatt en slik? Erfaring med Targa, kontra andre tilsvarende båter?

Er på utkikk etter en båt som skal brukes til fisking, dykking, kortere turer osv, så bruksområdet er egentlig ganske vidt, om noen har noen tips til andre båtmerker jeg kan se etter i lignende prisklasser?

Er det noen som har en formening om hvor mye en sånn er verdt? Volvo Penta aqad41 som står i, forholdsvis lite brukt, men mener at vedlikeholdet utvendig på båten har vært slett de siste årene.

på forhånd takk :-)

Har Targa 37 selv. Veldig godt fornøyd.

Har en kompis med hytte på øy. Kompis har Targa 25 på tiende året etter å hatt mye annet.

Svært fornøyd er han, bruker den 365.

Har en kompis nordpå med minor. Han synes den støyer svært og ikke er spesielt god i sjøen. Kjenner ikke minor eller sargo selv, men registrerer at de er nesten halve vekten av Targa. Vekt er fint når man må gjennom litt sjø.

Ellers er Targa enkle båter. Interiør er i solid teak og ikke en lyd uansett sjø. Har vært i mye sjø fra Tromsø til Bergen med min. Selv om det er solid, så er det enkelt og laget for å vare mer enn å gi deg luksusfølelsen du får i fairprinliner.

Sier litt at de som har Targa gjerne holder seg der. En annen ting jeg liker med dem, er at de er også konstruert for å bli vedlikeholdt. Pumper etc i rom for seg feks.

Tommel opp fra min side, men skal du være fornøyd så må du sette pris på konseptet. Hatt min i fem år, og eneste som får meg til å bytte er når jeg har råd til å bytte til 44.

Tror det er lite som matcher Targa når det gjelder solid bruksbåt med tøffe sjøegenskaper. Den er blitt en standard og alle andre båter i det segmentet måles opp mot dem. Det er sikkert lett å la seg lure av finere design og friskere farger hos konkurenter, men i bruk er vel Targa det beste alternativet.. Synes Grandezza sin er råtøff , men da den ble testa i BM var det åpenbart den med dårligst sjøegenskaper.. Minor/Sargo er nok en god nr.2 men alt er jo avhengi hva båten skal brukes til og brksmønster.. Noe som forøverig gjelder alle typer båter.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...