krabben91 Startet 4.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 4.Mai.2015 Hei, var å såg på en targa 25 her om dagen, Er det noen som har, eller hatt en slik? Erfaring med Targa, kontra andre tilsvarende båter? Er på utkikk etter en båt som skal brukes til fisking, dykking, kortere turer osv, så bruksområdet er egentlig ganske vidt, om noen har noen tips til andre båtmerker jeg kan se etter i lignende prisklasser? Er det noen som har en formening om hvor mye en sånn er verdt? Volvo Penta aqad41 som står i, forholdsvis lite brukt, men mener at vedlikeholdet utvendig på båten har vært slett de siste årene. på forhånd takk :-) Sitér dette innlegget Link to post
mjo101 Svart 4.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2015 Sett på minor/Sargo 25? Veldig godt alternativ! Sitér dette innlegget Link to post
krabben91 Svart 4.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2015 Var meget fine priser på de så jeg på finn, pengeboka er ikke akkurat utømmelig heller da Sitér dette innlegget Link to post
krabben91 Svart 5.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2015 Ingen som har erfaring med targa? :-) Sitér dette innlegget Link to post
Tor Arild Svart 5.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2015 Har Targa 37 selv. Veldig godt fornøyd. Har en kompis med hytte på øy. Kompis har Targa 25 på tiende året etter å hatt mye annet. Svært fornøyd er han, bruker den 365. Har en kompis nordpå med minor. Han synes den støyer svært og ikke er spesielt god i sjøen. Kjenner ikke minor eller sargo selv, men registrerer at de er nesten halve vekten av Targa. Vekt er fint når man må gjennom litt sjø. Ellers er Targa enkle båter. Interiør er i solid teak og ikke en lyd uansett sjø. Har vært i mye sjø fra Tromsø til Bergen med min. Selv om det er solid, så er det enkelt og laget for å vare mer enn å gi deg luksusfølelsen du får i fairprinliner. Sier litt at de som har Targa gjerne holder seg der. En annen ting jeg liker med dem, er at de er også konstruert for å bli vedlikeholdt. Pumper etc i rom for seg feks. Tommel opp fra min side, men skal du være fornøyd så må du sette pris på konseptet. Hatt min i fem år, og eneste som får meg til å bytte er når jeg har råd til å bytte til 44. Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 12.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2015 (redigert) Har min 4. Targa, en 23.1. Kommer aldri til å bytte båtmerke! Bruker den 24/7. Har restaurert en Targa 25 som ligger på Finn til 400.000. Solgte den videre ca i 2007. Redigert 12.Mai.2015 av Targa 23.1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 12.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2015 Tror det er lite som matcher Targa når det gjelder solid bruksbåt med tøffe sjøegenskaper. Den er blitt en standard og alle andre båter i det segmentet måles opp mot dem. Det er sikkert lett å la seg lure av finere design og friskere farger hos konkurenter, men i bruk er vel Targa det beste alternativet.. Synes Grandezza sin er råtøff , men da den ble testa i BM var det åpenbart den med dårligst sjøegenskaper.. Minor/Sargo er nok en god nr.2 men alt er jo avhengi hva båten skal brukes til og brksmønster.. Noe som forøverig gjelder alle typer båter. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
NorSiglar Svart 12.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2015 (redigert) Har sargo/minor 25, brukes 365dager o året. Kan absolutt anbefales som solid båt. Billig i drift, billig forsikring. Stabil og god i all slags vær. Redigert 12.Mai.2015 av NorSiglar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2015 Hva med Nordstar? noen her med erfaringer med den? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Fantino Svart 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 Nord Star er vel en direkte konkurrent til Targa. Har har hatt en 31 selv (se avatar). Har også lagt inn en kort omtale på erfaringsdatabasen. Ligger litt under Targa i pris og er typisk bittelitt lettere, men ikke mye. Innredning i NS er lysere og lekrere etter mitt vett. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 Nord Star er vel en direkte konkurrent til Targa. Har har hatt en 31 selv (se avatar). Har også lagt inn en kort omtale på erfaringsdatabasen. Ligger litt under Targa i pris og er typisk bittelitt lettere, men ikke mye. Innredning i NS er lysere og lekrere etter mitt vett. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.