Jump to content

Rengjøring av puter med skumgummi.

DieselDahl

Recommended Posts

Putene inne i salongen har etter hvert fått en stram odør samt noen flekker. De er laget av skumgummi og trukket med lyst velour eller noe. Får jeg bort lukten i skumgummien eller må jeg kjøpe ny? Og hva er anbefalt å bruke til kraftig rengjøring av trekkene? Tenkte å bruke Vanish Gold White og flytende OMO. De fleste trekkene går ikke an å ta av pga korrosjon i glidelåsene.....

Jeg renset nettopp en skumgummipute som var for stor til å bløtlegge. Leide rett og slett en tepperenser, som sprøyter såpe og vann ned i puta for så å suge det ut igjen. All dårlig lukt forsvant, men ikke alle flekker.

Men om du vasker slik du foreslår først, og så bruker tepperenser burde det vel kanskje bli bra?

For å fjerne lukta bruk 7% blank eddik. Hell over på en sprayflaske og spray putene godt. Etter 5 minutter sprayer du med den såpe/rensemiddelet du har tenkt å bruke. Viktig at overflaten nå blir våt men ikke splaskvåt. Bruk en egnet svamp til å gnu madrassene i sirkler. Så tar du en våtstøvesuker og suger ut så mye fuktighet som mulig.

Settes så til tørk slik at de får god lufting. Lover deg at lukta blir borte. Eddik er helt rått på dette.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...