Jump to content

Hva slags gearolje på Newage Coventry gear?

Bisse

Recommended Posts

• 2 uker senere...

Husker ikke mengde, og det kommer vel an på kjølerens størrelse også ja. Jeg fylte til maks merke, startet så opp noen sekunder slik at det kom olje opp i kjøleren, stoppet motor og peilte på ny rett etterpå, og etterfylte.

Den peilepinnen er vanskelig å bruke da det er nesten umulig å se nivået med ny olje, og pinnen tar borti noe inni der når den føres opp. Jeg brukte et stort elektrikerstrips som er litt ruglete som peilepinne. Da var det lettere å se nivået, og stripset holdt jeg så opp på siden av den originale pinnen for å lese nivået. Oljen skal peiles med løs pinne, og skal altså ikke skrues nedi.

Fikk ikke pumpet ut mer enn en drøy liter. Oljen var sort. Den nye oljen jeg helte på var mere brun-aktig. Blir vel sort med tiden? Jeg har hatt båten i fire sessonger og dette er første gangen jeg byttet. I følge denne linken:

http://www.prm-newage.com/p28-older-models

Skal oljen peiles med pluggen skrudd helt ned.

Redigert av Bisse (see edit history)

Ole-Martin Nilsson, Halden.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...