Don Camillo Startet 5.Mai.2015 Del på Facebook Startet 5.Mai.2015 Da jeg for tiden jobber i Gdansk i Polen er planen for i sommer å gå ned med vår båt. Planlegger å bruke 2-3 uker på turen og ruten er foreløpig etter overfarten fra Norge å følge østkysten av Danmark ned til Tyskland og så følge kysten østover med korte dagsetapper for mest mulig opplevelser av havnene vi stopper i. Noen på forumet som har erfaring med fine havner på dette strekket? Vi kommer til å ha båten i Gdansk til neste sommer da vi kanskje går over til Stockholm og tar Gøta Kanal over til vestsiden og videre hjemover. Er takknemlig for tips også for denne ruten eventuellt generelle tips for en slik langtur. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 5.Mai.2015 Del på Facebook Svart 5.Mai.2015 Neustadt, Stralsund og rundt omkring på Rugen med Sassnitz og omegn som et naturlig høydepunkt. Sitér dette innlegget Link to post
Don Camillo Svart 5.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2015 Takk til tuffff, har allerede notert meg dine anbefalinger. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 5.Mai.2015 Del på Facebook Svart 5.Mai.2015 Hitlers gigantferiehjem for tyske soldater; Praro sørøst på Rugen - sjøfartsmuseet og gangbroen i Sassnitz, teknisk museum og museet fra den kalde krigen i Praro er flotte severdigheter. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 5.Mai.2015 Del på Facebook Svart 5.Mai.2015 Ustka er jo en av Polens fineste småbyer med bra havn. Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 6.Mai.2015 Del på Facebook Svart 6.Mai.2015 (redigert) Kanskje prøve: Smirnof, Koskenkorva og Zubrowska. Redigert 6.Mai.2015 av Chris284 (see edit history) Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
MajorAndy Svart 6.Mai.2015 Del på Facebook Svart 6.Mai.2015 Østsiden af Danmark er jo ned gennem Øresund. Fine havne er her: Helsingør: Hamlet, Kronborg, indkøb, Museet for Søfart, små, hyggelige gader, cafeliv og historie Hven (for tiden svensk...) Tycho Brahes observatorium, Hven-whisky, god mad, natur og badeliv. Sletten/Humlebæk: Hyggelige små fiskerbyer med smalle gader og gode restauranter. Moderne kunst på Louisiana København: Har det hele. Lig i Christianshavns Kanal! Dragør: Gamle huse, byliv historie Syd for København: Rødvig, Kalvehave. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 6.Mai.2015 Del på Facebook Svart 6.Mai.2015 Neustadt, Stralsund og rundt omkring på Rugen med Sassnitz og omegn som et naturlig høydepunkt. Du kan gå 'innaskjærs' fra Stralsund inn i Polen o så går du ut ved Swinoujscie...det er en fin tur Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Don Camillo Svart 6.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2015 Hei, Takker så mye for alle tips som jeg helt sikkert kommer til å ta med i detaljeplanleggingen utover mot avreise. Spesiell takk til Chris284 for tips til ankerdram Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 6.Mai.2015 Del på Facebook Svart 6.Mai.2015 kommer du til Gdansk med båten....så føreslår jeg en spesialite fra Gdansk Gunga Din som også jobbet 4 år i Polen....Gdansk,Warsawa o Poznan Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bårdp Svart 6.Mai.2015 Del på Facebook Svart 6.Mai.2015 Du får legge båten din nedenfor Hansa hotell samens med skyssbåten til marinemuseum et. Da er det jo kun 50m å gå til restaurant Gold-wasser. Sitér dette innlegget Link to post
Don Camillo Svart 6.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2015 Ja jeg har planer om å ligge ved marinaen rett over elven da jeg også har en leilighet der. Ellers så har jeg allerede fått spist på resturant Goldwasser og smakt på drikken med samme navn Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 6.Mai.2015 Del på Facebook Svart 6.Mai.2015 Har en gammel polsk kollega som bor i Łeba.........(ca 8 mil NW Gdynia) han sier att det en koselig havn, ser sånn ut på bilder, men har aldri vart der selv. Kołobrzeg (ca 12 mil O Swinoujscie) skal også vare ganske fint. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Don Camillo Svart 7.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2015 Gunga Din, Leba og Kolobrzg er notert, takker! Sitér dette innlegget Link to post
Don Camillo Svart 22.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2015 Har en gammel polsk kollega som bor i Łeba.........(ca 8 mil NW Gdynia) han sier att det en koselig havn, ser sånn ut på bilder, men har aldri vart der selv. Kołobrzeg (ca 12 mil O Swinoujscie) skal også vare ganske fint. Men nå ligger Gunga Din rett utenfor leiligheten min i Gdansk Så på AIS at du var på vei hit så da kikket jeg litt ekstra etter. Kommer å hilser på før eller siden. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 22.Juli.2015 Del på Facebook Svart 22.Juli.2015 Ustka er jo en av Polens fineste småbyer med bra havn. Ustka er ett polskt Skagen.........en fiskehavn med sikkert 50-70 fiskebåter + ett feriemål for polakker her var det sikkert 100 ulike restauranter/barer ....kjkoselig ! og den mest service-minded havnekaptein jeg møtt !!!! Har en gammel polsk kollega som bor i Łeba.........(ca 8 mil NW Gdynia) han sier att det en koselig havn, ser sånn ut på bilder, men har aldri vart der selv. Kołobrzeg (ca 12 mil O Swinoujscie) skal også vare ganske fint. Leba har en veldig beskyttet marina........men ikke like koselig som Ustka liten gangtur inntil byen o ett 20tall restauranter dieseln koster 4,70 PLN = ca 11,30 NOK Hel er også koselig lengst ut på halvøya utenfor Gdansk/Sopot/Gdynia bilder kommer senere Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Don Camillo Svart 26.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2015 Nå har vår tur startet og hvis dere vei så kan dere følge oss her: http://www.turmedpinta.wordpress.com Sitér dette innlegget Link to post
Andboats Svart 26.Juli.2015 Del på Facebook Svart 26.Juli.2015 God tur! Sitér dette innlegget Link to post
Draug1 Svart 26.Juli.2015 Del på Facebook Svart 26.Juli.2015 Polen er fantastisk, hyggelige mennesker og svært hyggelige priser! Sitér dette innlegget Born to sail,forced to work. ...............Hjemmeside: Link to post
Draug1 Svart 26.Juli.2015 Del på Facebook Svart 26.Juli.2015 Kolobrzeg, den eneste havna jeg har vært i, men har vært der i 9 somre, er blitt utrolig fin. Pris? Havnekapteinen regner oss som hedersgjester, og vi betaler ingenting! Vi ligger der 4 til 6 uker i året. Sitér dette innlegget Born to sail,forced to work. ...............Hjemmeside: Link to post
Don Camillo Svart 30.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2015 Ble full stopp for den ene motoren på vei fra Mandal til Lillesand på mandag. Måtte innom til Kristiansand Båt & Motor for sjekk og det viste seg at diesel høytrykkspumpe på babord motor ikke fungerte. Ble liggende 3 dager før alt var i orden og har i dag gått videre til Lillesand for å forhåpentligvis krysse Skagerak i morgen. Det ble et dyrt opphold i Kr.sand, men fikk en fantastisk god service hos Kr.sand Båt og Motor. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 30.Juli.2015 Del på Facebook Svart 30.Juli.2015 Hei Don Camillo vi ligger kvar i Darlowo.......rundt 20 meter i byger........ men drar som det ser ut nå, i morgen kveld....opp mot Falsterbo 135 M...så det blir en lang dag i 6 kn men det er veldig fint her....masse restauranger o barer så det går ikke noen nød på oss ! her ligger en norsk Konge begravd....vi får med oss en masse kulturelt Erik av Pommern ( Konge av Norge i 1389–1442 ) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Don Camillo Svart 30.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2015 Hei igjen Gunga Din, Ja vi får se om vi ikke tar en overnatting eller to i Darlowo også. Først og fremst blir det å komme oss nedover Jyllands østkyst. Vi snakkes Sitér dette innlegget Link to post
Don Camillo Svart 1.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2015 Dro over fra Lillesand til Skagen på fredag og har i dag gått videre til Øster Hurup. Motorene fungerer bra etter stoppen på sørlandet Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 1.August.2015 Del på Facebook Svart 1.August.2015 Vi har kommet oss ut fra Darlowo......ligger nå i Rønne......nesten ikke noen vind på sluttet...... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.