Jump to content

Montering av Trimplan på Buster XXL

Jon-Kåre

Recommended Posts

Har bestilt meg trimplan som jeg skal montere på min XXL og lurer på om her er andre som har gjort det og kan dele sin erfaring.

Skal det bare sette skruer i den U-profilen som er der bak som er kort nok til å ikke gå i skroget? er poppnagler et alternativ? og sist er det greit å få ført ledningene frem til styrekonsollen?

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Ha kontroll på korrosjon vil jeg tro er en god ide iallefall, uten at jeg vet hvilke metoder som er effektive. Trimplanene er vel i stål.

Mulig du klarer å isolere aluminiumen fra skroget på en måte? Event sørge for at det ikke kommer saltvann mellom monteringsbrakett og aluminium med hjelp av fugemasse?

Sikkert mange som vet mer her på forumet, og kanskje det ikke er noe problem heller. Men går jo historier om kronestykker i kjølsvinnet på alubåt som har gikk hull i løpet av ett år, så greit å vite.

TA

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...