Jump to content

Mercruiser 260hk V8, starter griper ikke tak i svinghjulet

Roy Martinsen

Recommended Posts

Jeg har en Mercruiser 260hk V8 som starter ikke slår inn på noen ganger, hvis jeg vrir litt på svinghjulet kommer den. Har hørt at på disse motorene stopper svinghjulet ca på samme plass, og derfor kan svinghjulet bli slitt med åra. Noen meninger om dette her inne?

Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Motor starter ikke hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".
Alle må vennligst lese disse før man poster.

Du sier starteren ikke slår inn, betyr det at det ikke skjer noe som helst, eller snurrer starteren uten å dra med seg motoren?

Hvis det er det siste, er det nok startkransen din som er utslitt.

Er det det første, er det antagelig starteren som er utslitt, eller noen el.kontakt problemer.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Kan høres veldig ut som innslaget? Så fort starteren din får signal fra tenninga når du vrir på nøkkelen skal det slå inn på svinghjulet og drive det rundt, så kan ikke tenke meg at det skal ha noe å si hvor det står hen? (Såvidt jeg vet iallfall) 

Ellers ville jeg sjekket alt det overnevnte, sjekke kabelsko, kabler osv. 

Dette skjedde like før sesongen var over ifjor, så jeg husker ikke alt helt. Det som er sikkert er at starter ikke slo inn og dro svinghjulet rundt før jeg vrei på reim hjulet foran for å flytte svinghjulets posisjon litt. Da kom den med engang, og sånn var det de 4-5 gangene det skjedde. Måtte bare høre litt her før jeg event tar motor ut. Takk for svar forresten :-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...