Willing 31 Startet 5.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 5.Mai.2015 Hei har en kjøleboks som ikke kjøler lengere og lurer på om det er nåkk og ta med kompresoren og få den fylt opp? håper ikke eg må demontere fordamperen også av kjøleboksen ? Sitér dette innlegget Willing 31 Link to post
Byomsen Svart 5.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2015 Hei. Kompressor, kondensator og fordamper skal være et hermetisk lukket system. Disse komponentene er ofte koblet sammen med kobberrør som transporterer kjølevæske mellom komponentene. Så det vil ikke fungere å "kun fylle opp kompressoren" Sitér dette innlegget Link to post
Willing 31 Svart 5.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2015 Ok takk skal du ha :) håpet bare og slippe og demontere heile kjøleboksen i båten. Fordamperen går inn i kjøleboksen og kompresoren står under kjøleboksen og veit ikke heilt hvordan eg skal demontere den for prøve meg fram. Sitér dette innlegget Willing 31 Link to post
Bårdp Svart 5.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2015 Om det er blitt fritt for kjølemedie i systemet dit har du jo en lekkasje. Før du kan fylle på nyt kjølemedie må du jo finne lekkasjen å få den utbedret. Trykksett anlegget med nitrogen og bruk såpevann for å finne lekkasjen rengjør lekkasjestedet og tet lekkasjen med fosforbronsje. Vakummer så anlegget og fyll på nyt kjølemedie. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 6.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2015 Med andre ord så må du engasjere en person som driver innen bransjen kjøleservice. Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 6.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2015 Det er korrekt som TMe skriver. Det er KUN mulig å etterfylle med utstyret montert sammen, men først må lekkasjen finnes og utbedres. Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Willing 31 Svart 7.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2015 Tusen takk skal dere ha for hjelpa alle sammen :) lurer på om eg bare skal kjøpe nytt fra seatronic og bare bytte anlegg blir sikkert samme prisen til sammen før eg e ferdig :) Sitér dette innlegget Willing 31 Link to post
Willing 31 Svart 8.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2015 Av og til er man heldig, spurte en fra kjøl og frys i dag om hva eg skulle gjøre. Vent et kvarter så skal eg hente utstyr, han målte og sjekka alt, fylte på kjølemiddel ingen feil på anlegget skulle ha 700kr for jobben og vips hva alt i orden og eg som nesten hadde bestilt nytt annlegg av og til er man heldig Sitér dette innlegget Willing 31 Link to post
Bårdp Svart 8.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2015 Ja da er du jammen heldig. Du må være den første i verden som har mistet kjølemediet uten at det er lekkasje. Gratulerer. Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 8.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2015 Om lekk.ikke tettes er du desverre snart like langt ja.Å finne lekkasjen kan vere både tidkrevende og vanskelig.Er du heldig kan skapet virke sesongen ut alt etter hvor liten lekkasjen er og den kan være svært liten . Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.