Mark Read Startet 6.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 6.Mai.2015 Tenkte å anskaffe en håndholdt VHF før sommerens småturer - satser på at det skulle holde med BTs 2 W VHF til småturer innaskjærs samt en svipptur utaskjærs i rolig vær (har ikke akkurat noen langturbåt). Ser noen anskaffer seg disse uten verken kurs eller konsesjon, men tenker at dette må man etterhvert ha dersom man har tenkt seg å oppgradere til "ordentlig" båt en gang. Noen som kan anbefale kurs her i Bergen? Ser at prisene varierer veldig ut fra hva jeg finner av tilgjengelige kurs på nett. Sitér dette innlegget Link to post
GeirV Svart 7.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2015 Hei, se http://maritimradio.no/sertifikat/src/kurssteder/ Der finner du noen kursleverandører. Lykke til:-) Sitér dette innlegget Link to post
Fyrlykten Svart 7.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2015 (redigert) Jeg kan anbefale Bavian Nautic kjempeflink instruktør (Audun) Tok forresten båtførerbeviset der og Eksamen tar du i ettertid på Telenor maritim sine sider http://baviannautic.no/vhf-kurs.html Redigert 7.Mai.2015 av Fyrlykten (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Festina_Lente Svart 8.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2015 Hei Mark, Spent på hva du faller ned på, flere som skal på VHF-kurs i Bergen! Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 8.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2015 VHF kurs Bergen 11. Mai VHF kurs Bergen 01. Juni Har ikke deltatt på kurset selv, men her tar man to fluer i en smekk; tar VHF kurs, og støtter samtidig Redningsselskapet med noen kroner Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Siglo Svart 8.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2015 Eksamen er lett, så kurset bør gi mer verdi enn å bare lære deg nok til å stå på eksamen hvis det skal være verdt det. Praktiske øvelser på prosedyrer og sånt kunne vært nyttig. Ellers er det bare å lese boken. Sitér dette innlegget A ship in port is safe; but that is not what ships are built for. Sail out to sea and do new things. -Grace Hopper Link to post
Fyrlykten Svart 9.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2015 Enig med Siglo her! Anbefaler deg uansett til å kjøpe boken "Mayday" (kjekk å ha i båten i ettertid) lese den og ta test oppgavene på Telenor maritim sine sider. Da har du et kjempe godt utgangspunkt for eksamen lykke til, dette går bra Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
ashfirelate Svart 9.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2015 (redigert) Boken MAYDAY er kjekk å ha ja . Jeg tok det på GANTIC. De har kurslokaler på Askøy og på Ågotnes. Hyggelig og hjelpsomme instruktører (Båtfolk) som virkelig prøver å lære deg pensum. Caseoppgaver etc. før eksamen. Var meget fornøyd med mitt kurs hos GANTIC. Selv om jeg føler jeg skulle klart eksamen på egenhånd, føler jeg at utbyttet fra kurset er meget stort, man lærer liksom "så mye mer" og på en mer praktisk måte. Så jeg anbefaler alle å ta kurset selv om kansje mye er kjent stoff... Redigert 9.Mai.2015 av ashfirelate (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mark Read Svart 10.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2015 Takk for mange gode tips! Kanskje møter man noen "baatplassfolk" på kurs. Sitér dette innlegget Link to post
GeirV Svart 10.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2015 Hei, husk å trene på vhf simulatoren på Telenor maritim radio sine hjemmesider. Du får fem av disse oppg på eksamen..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.