Jump to content

Bygge om til hydraulisk styring på Bayliner 2455?

Rs2-GTi

Recommended Posts

Holder på med gjenoppbygging av en Bayliner 2455 som har vært sunket i saltvann. Styringen har neppe hatt godt av dette, så må nok beregne og skifte ut denne. Spørsmålet er om jeg bør vurdere å bygge om til hydraulisk styring, og hva kostnaden på dette blir om jeg finner brukte deler? 

Hva inneholder et slikt kit, og er dette mye jobb? Går på low budget dette prosjektet, men er handy. 

Ser at kosten antageligvis kommer høyere enn mekanisk styring uansett, men følg med på Finn.no så kan det jo fort dukke opp et godt kjøp.

Standard hyd styring inneholder vel bare en sylinder bak ved drev, og en rattpumpe. Og 2 slanger mellom disse. Oljereservoar er vel ofte i rattpumpa.

Sånn er det i alle fall hos meg. Pumpe og sylinder bør være tilpasset hverandre slik at du ikke ender opp med 2 (eller 20) runder på rattet fra maks SB til maks BB.

(Kan sikkert google og finne passende areal på sylinder til de forskjellige rattpumper, men du må uansett ha sylinder med dobbelt stempelstang slik at volum/flate er lik på begge sider av stempel. Dette fordi du flytter olja fra ene siden av stempel til andre ved svinging, og reservoar ikke er stort nok til å ta opp arealforskjell).

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...