Jump to content

Vindusvisker som starter av seg selv

mentor70

Recommended Posts

Ved to anledninger har jeg nå opplevd at en av våre vindusviskere har startet av seg selv i det samme øyeblikk jeg setter på strømmen i båten. Bryteren ser ikke ut til å fungere. Dvs at viskeren går uavhengig av bryterens posisjon. Dette er en visker av typen som parkerer av seg selv. Kan det være noe å gjøre med dette, eller må hele viskeren byttes (antar at bryteren ikke er en faktor her)?

Det som gjør at jeg tviler litt på at det er bryteren er fordi det ikke skjer noe når jeg switcher bryteren frem og tilbake. Samtidig vet jeg jo at selvparkerende viskere står med spenning på hele tiden, derfor har jeg hatt mistanke til viskeren selv. En måte å sjekke dette på er kanskje å koble fra bryteren for å være sikker på at den ikke gir startstrøm til den selvparkerende viskeren?

Om det er av typen med slepebane/sleperinger så er det godt mulig overslag mellom startbane og "kjørebane". Vært borti overslag her ved flere anledninger, noen ganger pga metallstøv i greasen, andre ganger pga varmgang og lignende. Ligger på gearet til viskeren.

Er det av typen med microbrytere kan du evt sjekke om kammene på disse er slitt.

Om du har noen av nevnte feil er det ofte mulig å fikse med rens/justering, men det blir ikke nødvendigvis langvarig. Alle deler har jo gått like mange timer, men kan være greit å prøve?

Krever litt fikling... :-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...