mentor70 Startet 6.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 6.Mai.2015 Ved to anledninger har jeg nå opplevd at en av våre vindusviskere har startet av seg selv i det samme øyeblikk jeg setter på strømmen i båten. Bryteren ser ikke ut til å fungere. Dvs at viskeren går uavhengig av bryterens posisjon. Dette er en visker av typen som parkerer av seg selv. Kan det være noe å gjøre med dette, eller må hele viskeren byttes (antar at bryteren ikke er en faktor her)? Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 6.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2015 Det er fullt mulig at det er ei kortslutning i bryteren Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
mentor70 Svart 6.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2015 Det som gjør at jeg tviler litt på at det er bryteren er fordi det ikke skjer noe når jeg switcher bryteren frem og tilbake. Samtidig vet jeg jo at selvparkerende viskere står med spenning på hele tiden, derfor har jeg hatt mistanke til viskeren selv. En måte å sjekke dette på er kanskje å koble fra bryteren for å være sikker på at den ikke gir startstrøm til den selvparkerende viskeren? Sitér dette innlegget Link to post
CapD Svart 6.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2015 Jeg ville koblet fra selvparkeringen og sett om problemet forsvant Sitér dette innlegget 1976 Huglo 27 1990 Hansvik 18 combi 1987 Nord West 900 2001 Terhi Nordic 6020 C - 2005 Quicksilver 620 Flamingo Link to post
mentor70 Svart 6.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2015 Det hadde jeg ikke tenkt på Island Girl. Smart :) Det skal gjøres. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfare Svart 6.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2015 Om det er av typen med slepebane/sleperinger så er det godt mulig overslag mellom startbane og "kjørebane". Vært borti overslag her ved flere anledninger, noen ganger pga metallstøv i greasen, andre ganger pga varmgang og lignende. Ligger på gearet til viskeren. Er det av typen med microbrytere kan du evt sjekke om kammene på disse er slitt. Om du har noen av nevnte feil er det ofte mulig å fikse med rens/justering, men det blir ikke nødvendigvis langvarig. Alle deler har jo gått like mange timer, men kan være greit å prøve? Krever litt fikling... :-) Sitér dette innlegget Link to post
Pirate of Soon Svart 6.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2015 Enig med Sjøfare. Vært borti noe lignende på en gammal Volvo. Her var det bare rengjøring, få vekk fukt og skit på kontaktflatene på motor, som gjør at visker parkerer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.