L.ove Startet 7.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 7.Mai.2015 Sjekket belgene på drevet i dag, så greit ut , men la merke til ett lite rundt hull i eksosbelgen. Det var ett rundt hull som så fabrikert ut, pekte nedover ingen sprekker i gummien. Er dette en form for drenering? Har forøvrig en annen eksosbelg liggende, den har ikke dette hullet... Skal det være hull i eksosbelgen?? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 7.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2015 Ja det skal være hull der. Noen drev har eksosbelg som er "skåret åpen" langs hele undersiden. Mange mercruiser drev har ikke eksosbelg i det hele tatt men en slags muffe som treffer en stuss på drevet når det er tiltet ned. Det står uansett vann i denne belgen og et stykke opp i bukkehornet når båten ligger i sjøen. Når båten taes på land skal vannet ut og da trengs det drenering. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfare Svart 7.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2015 Noen har dette hullet, andre ikke. Den jeg tok av nå hadde hull, den jeg monterte hadde ikke. Begge originale VP belger. Sitér dette innlegget Link to post
L.ove Svart 7.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2015 Takker for svar. Litt merkelig dog at det fins belger med og uten drenering.. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfare Svart 8.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2015 Synes jeg og. Var ikke klar over dette hullet selv, men oppdaget det da båten var oppe. Så bare at det rant vann ut av belgen, og bestilte nytt sett. Etter nærmere kikk så hullet litt for rundt og fabrikkert ut til å være en feil, i tillegg lå det 180 gr forskjøvet fra "UP" merket, altså peker det rett ned. Har vridd og saumfart den nye uten å finne hull... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.