Jump to content

Skrå ring til instrumenter finnes det

Jon-Kåre

Recommended Posts

På min Buster XXL ligger instrumentene rimelig flatt slik at det er vanskelig å lese av det som er i nerkant på turtelleren, lite digitalt vindu som viser forbruk etc. Byttet om på dette og knopmåleren slik at jeg iallefall slipper å trykke kjeken helt inn i vindusruten fremme for å lese hva som står der men er fortsatt ikke fornøyd. En ring for å sette under instrumentet slik at det får en helling på 15-20 grader hadde hvert tingen. Finnes noe slikt? Eller må man mekke selv?

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

• 2 måneder senere...

Løfter opp denne, noen som vet

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Takk der fant jeg ja

• 1 år senere...

Flotte båter , grattis! Kjører selv en liten LX Pro Series, og her skrår heldigvis panelet litt mer.

Hva med en solskjerm, flere kartplottere bruker slike bla.a. Eller kanskje en film til å trekke over, som tar bort reflekser. Finnes

sikkert oxo polariserte.

Hei! Hva med dette: Filtre til kamera? Skulle sikkert gå å få i riktig størrelse til runde (Yamaha?) instrumenter. Kanskje i kombinasjon

med en solskjerm.

Ellers måtte det sikkert gå an å få bøyd til noe aluminium, lag en mal av papp først!

Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: 

https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/

Det er ikke solrefleks/lys jeg syns er værst, men det å klare lese hva som står i LCD displayet på instrumentene uten å bøye seg frem og se ned direkte på måleren, vinkelen blir for stor - instrumentene for langt unna når man sitter :)

Så må prøve finne på noe lurt.

https://baatplassen.no/bildearkiv/64/64694/1488066748.jpg

Som bildet viser går det greit se RPM og hastighet, verre lese tilt og fuelforbruk.

Den vinkelen var ikke heldig, nei. Lage hull to hull i panelet(blir litt avlange/ovale i fartsretningen). Vinkle instrumentene 30 grader

rett bakover. Skjære til sylinder av plast, montere instrumenter i ene enden. Prøv til med hull og sylinder i papp først!

Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: 

https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/

Hei. Ser at dette er en gammel post, men lurte på om du fikk bestilt fra sidene over og om det ble en brukbar løsning? Har samme problem i en 2009 modelll XXL og har ikke funnet andre sider eller løsninger på dette.

Ja jeg bestilte og betalte og glemte. Noen ring har alldri dukket opp

• 1 år senere...

Fant hos hardy marine, bestilt og motatt men ikke montert enda

C7A22AB1-3917-424F-93E4-FB3DB94F400F.jpeg

Testa passform mot instrumentene?  

Jeg holder på med plan B her,  ikke helt ferdig men  i går ble  det prøvemontert med strøm på instruementer.

Fjerna rullegardinluka og sveiste en trekantet kasse som passer i hullet.

Bieffekt var at jeg har fått flyttet all kablingen som tok plass i skapet under styrekonsollen opp i kassen, og slipper tenke på at bagasje kommer borti kablingen.

2018-04-22 18.09.29.jpg

Redigert av Thomas.antonsen (see edit history)

Neihar ikke fått gjort dette enda, er litt redusert etter en måneds opphold i russland med stammcelletransplantasjon mot ms

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...