Jon-Kåre Startet 7.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 7.Mai.2015 På min Buster XXL ligger instrumentene rimelig flatt slik at det er vanskelig å lese av det som er i nerkant på turtelleren, lite digitalt vindu som viser forbruk etc. Byttet om på dette og knopmåleren slik at jeg iallefall slipper å trykke kjeken helt inn i vindusruten fremme for å lese hva som står der men er fortsatt ikke fornøyd. En ring for å sette under instrumentet slik at det får en helling på 15-20 grader hadde hvert tingen. Finnes noe slikt? Eller må man mekke selv? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Jon-Kåre Svart 9.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2015 Løfter opp denne, noen som vet Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Kjetil Johansen Svart 12.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2015 www.Livorsi.com www.eddiemarine.com Har dette Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 12.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2015 Takk der fant jeg ja Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Thomas.A Svart 25.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2017 Hei. Ser at dette er en gammel post, men lurte på om du fikk bestilt fra sidene over og om det ble en brukbar løsning? Har samme problem i en 2009 modelll XXL og har ikke funnet andre sider eller løsninger på dette. Sitér dette innlegget Link to post
krabbelars Svart 25.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2017 Flotte båter , grattis! Kjører selv en liten LX Pro Series, og her skrår heldigvis panelet litt mer. Hva med en solskjerm, flere kartplottere bruker slike bla.a. Eller kanskje en film til å trekke over, som tar bort reflekser. Finnes sikkert oxo polariserte. Hei! Hva med dette: Filtre til kamera? Skulle sikkert gå å få i riktig størrelse til runde (Yamaha?) instrumenter. Kanskje i kombinasjon med en solskjerm. Ellers måtte det sikkert gå an å få bøyd til noe aluminium, lag en mal av papp først! Sitér dette innlegget Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
Thomas.A Svart 25.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2017 Det er ikke solrefleks/lys jeg syns er værst, men det å klare lese hva som står i LCD displayet på instrumentene uten å bøye seg frem og se ned direkte på måleren, vinkelen blir for stor - instrumentene for langt unna når man sitter :) Så må prøve finne på noe lurt. https://baatplassen.no/bildearkiv/64/64694/1488066748.jpg Som bildet viser går det greit se RPM og hastighet, verre lese tilt og fuelforbruk. Sitér dette innlegget Link to post
krabbelars Svart 26.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2017 Den vinkelen var ikke heldig, nei. Lage hull to hull i panelet(blir litt avlange/ovale i fartsretningen). Vinkle instrumentene 30 grader rett bakover. Skjære til sylinder av plast, montere instrumenter i ene enden. Prøv til med hull og sylinder i papp først! Sitér dette innlegget Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
Jon-Kåre Svart 26.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2017 Hei. Ser at dette er en gammel post, men lurte på om du fikk bestilt fra sidene over og om det ble en brukbar løsning? Har samme problem i en 2009 modelll XXL og har ikke funnet andre sider eller løsninger på dette. Ja jeg bestilte og betalte og glemte. Noen ring har alldri dukket opp Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Popeye70 Svart 26.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2017 (redigert) Sjekk med rånebilmiljøet. Det er jo endel som støper sine egne instrumentholdere for å montere instrumenter langs A-stolpen, og de kan kanskje bistå med å lage noe for båten din også? Redigert 26.Februar.2017 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Jon-Kåre Svart 23.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 Fant hos hardy marine, bestilt og motatt men ikke montert enda Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Skyttern Svart 23.April.2018 Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 (redigert) Testa passform mot instrumentene? Jeg holder på med plan B her, ikke helt ferdig men i går ble det prøvemontert med strøm på instruementer. Fjerna rullegardinluka og sveiste en trekantet kasse som passer i hullet. Bieffekt var at jeg har fått flyttet all kablingen som tok plass i skapet under styrekonsollen opp i kassen, og slipper tenke på at bagasje kommer borti kablingen. Redigert 23.April.2018 av Thomas.antonsen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 23.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 Neihar ikke fått gjort dette enda, er litt redusert etter en måneds opphold i russland med stammcelletransplantasjon mot ms Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.