Raymond Romsdal Startet 8.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 8.Mai.2015 Prøvd å få tak i info ang. stivhet og vekt disse må ha. dvs. shore egenskap på gummi osv.. Etter å ha prøvd å få tak volvo over 2-3dager så har jeg gitt de opp, prøvd tools i sandefjord men, de får heller ikke no svar fra deres leverandør. Maritim har endel labber og tipper egenvekt med olje og kjøleveske er ca.450kg per motor? Fordelt over 3punkter, transcom, og 2stk motorfester framme. Hva tror og syns vi om disse? https://www.maritim.no/motorlabb-type-c-s-55-galv-m-bolt#.VUzIuPntlBc om linken ikke passer så er dette varenr deres 13110-62 Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 8.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2015 Tror du er spot on Raymond, Shore60 med drevinstallasjon, og <190kg pr labb bør holde fint. Motoren er ca. 570-80kg med olje, kjølevann og drevet. Fordelt på 3 punkt + overheng bak, og ekstra 'løft' framme på motor ved belastning forover :) Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 8.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2015 Kontakt Marinedeler på Fiskarstrand,han fikser dette kjapt.Meiner han har dette på lager Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 8.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2015 Jeg tror jeg hadde gått opp en modell. Men det blir gjetning. Jeg baserte gjetningen på båttypen. Hvis det blir litt hard kjøring med sideveis slag, tenkte jeg du er på grensen. Sitér dette innlegget Link to post
Raymond Romsdal Svart 8.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2015 Skal ned til kr.sand i helga på et 30årslag så blir nokk å ta turen innom maritim :) takker for å bekrefte fornemmelsen min :) så får man de inn i båten :) så er det bare stoffingen igjenn før hu blir våt i buken :D Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 8.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2015 Eg brukte Progress AS. Fagfolk. Sitér dette innlegget Link to post
Raymond Romsdal Svart 11.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2015 Da har man fått nye motorsko, ble modellen opp til 190kg. håper dette utgjør litt da de gamle gikk mer eller mindre i oppløsning :) Litt mer bling var det jo og :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.