Wikingford Startet 9.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 9.Mai.2015 har en wiking 28 som jeg gjerne skulle hatt baug eller aktertruster på for å gjøre båten noe enklere å manøvrere. noen som har tips til en enkel og billig løsning her??? Sitér dette innlegget Link to post
W28 Svart 9.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2015 Jeg har maken båt, i min har jeg en tradisjonelt montert 6hk QL truster foran og bak har jeg laget en egen løsning. Jeg har støpt en egen kasse som er montert utenpå akterspeilet ved siden av innfestningen til roret. Kassen er tilpasset slik at ikke innfestningen for roret og trimplan står i veien for vannstrømmen til trusteren. Jeg måtte sette på mindre trimplan og flytte de litt lenger ut (dette har også gitt bedre sjøegenskaper). Trusteren bak er en standard sleipner se40. Denne er egentlig litt liten, men jeg ville aldri unnvært den, manøvrering i båthavna og på trange steder har blitt en ny opplevelse. Jeg trodde ikke jeg fikk plass til større truster, men det er mulig det går hvis du bruker "flaps" slik at trusteren ikke suger luft. Jeg har gjort alt som egeninnsats og synes jeg har kommet rimelig ut av det. Lykke til hvis du går løs på et tilsvarende prosjekt. Sitér dette innlegget Link to post
Wikingford Svart 10.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2015 Tusen takk for det W28. Dette hørtes jo veldig bra ut :-) Du har ikke telfeldigvis bilder?? :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.