hawthorne Startet 9.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 9.Mai.2015 Må ha litt bunnstoff på ekkolodd-svingeren, men i manualen står det at man skal bruke vannbaserte bunnstoff: "To prevent the build up of sea growth, coat the transducer with a thin layer of water based antifouling paint, available from your local marine dealer. Reapply paint every 6 months or at the beginning of each boating season." Har Seajet 033 og selvpolerende fra Maritim stående, men finner ikke ut om det er vannbasert. Noen idé? Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 9.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2015 Bronse eller plast? Hadde ikke brydd meg på plast, kanskje viktig på bronse? Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 10.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2015 Plast-type som sitter bak. Der gror elstremt her i Oslofjorden, og når båten bare brukes annenhver helg, blir det raskt mye rur etc Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 12.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2015 En større norsk produsent sier at du kan bruke Non-Stop eller Racing på polyuretan svingere. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 12.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2015 Låner tråden litt. Skal bytte selv om en dag eller to. Jeg skal ha inn en bronsesvinger. Hadde tenkt å bruke drevsprayen siden jeg har litt igjen på den, er det ok? Bruker ellers non-stop og regner med at den er grei? Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 12.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2015 Spray er ikke greit leste jeg. Den kan fange mange små luftbobler, noe som ikke er optimalt for ekkoloddsvingeren. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 12.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2015 Hawthorne, siden din tråd; Leste at det var ketonebasert bunnstoff som ikke måtte brukes på plast, da dette kunne angripe plasten. Så er vel bare jobben å finne ut at det stoffet ikke er i bunnmalingen :) Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 12.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2015 Dette vart ikkje eg mykje klokare av.Det er vel berre mantelen rund som er bronse, det andre er vel "plast"? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 12.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2015 Det er polyuretane vanligvis. Bruk Non-Stop eller Racing. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 12.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2015 Nå må jeg spørre: Er det vanlig å male hele sensoren? Gjør ikke noe at man dekker midtpartiet med bunnstoff? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 12.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2015 Det er vanlig å male hele transduceren. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 12.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2015 Ok, i manualen står det noe om å rengjøre midtpartiet med scotch-brite svamp og lette vaskemiddel. Skjønner det males over i stedet Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.