Martin Blomberg Startet 10.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 10.Mai.2015 Jeg har fått tak på en Honwave mx300. Den behøver etterfylles med luft. Finnes det trykkmålere som man kan sette på ventilen til slike gummibåter? Andre måter å måle lufttrykket på? Det er en slags rødfarget flekkevis misfarging på gummibåten. Noen som har forslag på hva denne misfargningen skyldes? Hvordan får man den bort? (Har skuret med JIF men den tok ikke bort rødflekkene) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 10.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2015 Det er bare å fylle luft til båten er knallhard, den skal ver så hard at du ikkje klare å trykke inn pontongene ved lett trykk. Om det er overtrykksventiler på pontongene så er det bare å fylle til overtrykksventilene begynder å blåse. Sitér dette innlegget Link to post
Havgap Svart 10.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2015 Jeg har sett at det er mulig å kjøpe manometer for nøyaktig lufttrykk, se http://www.divepartnerverksted.com Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 10.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2015 Ser ingen grunn til å kaste bort penger på manometer til slikt.. Pump den opp til den er hard. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 11.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2015 Sammen med pumpa til maritim sin jolle fulgte det med pumpe. Og sammen med pumpa fulgte det et manometer man setter mellom pumpa og ventilen i båten. Det gir så vidt jeg husker ikke info om faktisk trykk, bare fargekodet grønn, gul og rød. Men den gir grei oversikt over trykket og når man skal stoppe å pumpe. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.