snurresprett Startet 11.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2015 Hei, Jeg solgte båten min i fjor, en Bayliner på 26fot. og så meg ferdig med båtlivet for en stund. Men merker nå at man får litt abstinenser. Har vært og kikket på noen mindre daycruisere og hadde egentlig bestemt meg for en billig variant der, maks 40.000.- Men så kikket jeg litt på eldre snekker, Sjømann22 , nidelv 24 osv.. her er det mye for pengene. men hvordan er det egentlig og eie en snekke? Forsøkte såvidt for 10 år siden og manøvrere en kamerats snekke på 21 fot, det var ikke lett. hvordan er snekker generelt? er det noen som er enklere enn andre? ser det snakkes om diverse propeller og gir, jeg aner rett og slett ikke forskjellen her:) men hva skal man se etter hvis man skal ha en fin snekke innenfor 40.000.-?? er det mulig? hva snakker man om vedlikehold osv på en snekke? Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 12.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2015 ingen som kan komme med noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 12.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2015 Snekker er vell egentlig noe av det med enklest vedlikehold. Lite slitedeler på drivlinjen, cutlesslager og en pakkboks. Enkelt å manøvre forover med ror, da man har styring selv uten motorkraft. Aktover går det den veien propellen gå, roret har lite eller ingen virkning, så det er øvelse. Små enkle motorer med lavt turtall = billig i drift, og lett å utføre service på. Jeg ville nok sett etter Nidelv 24, Hanto 22/24 eller Skilsø 23. Sjømann 22 er veldig smal, og det er en grunn for at de kalles "Duppen". Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 12.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2015 Med sjekke får du mye båt for pengene. Men du har jo en marsjfart +/- 6 knop, så du må like å være underveis For 40k får du sikkert tak en ok snekke Kk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.