Jump to content

Weekend-båt med soveplass til 4

Edh10

Recommended Posts

Hei båtfolk!

Ønsker oss en daycruiser med overnattingsplass. Har sett på Yamarin 76 og Skibsplast 685. Men 76`en synes jeg blir dyr og selges på dagen til prisantydning (480-500). 685`en selges ikke til prisantydning (ca 450) men jeg synes ikke den er verd prisene de ligger ute for.

Har noen der ute gode forslag til båter med soveplass til 4 (gjerne 2 personer ute, men da må plassen være stor/god nok til å sove på). Med en liten bysse og sjøvannstoalett.

Prisklasse 300 - 400 000.

@Elvebakk1: Har veldig lyst på en slik men synes den er dyr....

@TICORA: Er litt redd for 12 år gammelt hekkaggregat....

@Worry 2: Har sett på GP`en en del. Men er det plass til 2 personer ute? Det ligger en på nett nå som har gått 900 timer. Er det noe problem når det står i en 120hk Yanmar? Går en stund til denne motoren?

GP 700 SE, som jeg vurderte en gang i tiden, har en vesentlig svakhet: Den har i prinsippet ingen sengeplasser. Kabinen må rees opp. Både Skibsplast 685/690 og Askeladden Voyager 705 har dobbel stikkøye + mulighet for å re opp i kabin. 

Synes Skibsplast 685 er en flott båt. Ville ikke hatt den med under 200 HK. Voyager det samme, men ikke under 230 HK.

Lykke til!

mvh Bergen Dørk

Hadde 655 og den ble snau. Ute var det nesten ikke til å ligge 1 person dessverre. Toalettet var lite brukbart og vi hadde ikke noen kjølemulighet. Ønsker noe litt mer bo-vennlig:-).

Nei er enig der. Vi er bare 2 voksne og sover godt inne med god overmadrass. Har ikke solsengen heller så ikke prøvd. Men siden du vurderte andre med solsengeplass tenkte jeg den var aktuell. Do er nok uansett trangt på så små båter.

Jeg har selv lyst på Askeladden 705. Bedre løsning på så liten båt tror jeg ikke finnes.

Finnes en del amrikanere også til greie priser med innenbords..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...