Gtir_man Startet 11.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2015 Som overskriften.. Skal kjøpe meg en kart plotter og ønsker 5" størrelse. Gjerne med ekkolodd visning også.. Men hva skal en velge ? ser på Garmin gpsmap 527 ( eller no i den duren ) men er jo 3-4 forskjellige , med svinger/uten svinger/ med ekkoloddmodul / med downscanning osv osv.. Blir jo ør i hue :o Hva skal jeg velge ? Lowrance ? Garmin ? må jeg kjøpe noe i tillegg ? Den må ha mulighet for kobling mot VHF ( nmea 0183 ) Den må ha mulighet for innebygging Kom med tips/erfaring og gjerne link til hva jeg event trenger og kjøpe i tillegg til plotteren Sitér dette innlegget Link to post
Team Colibri Svart 11.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2015 Hvor viktig er et godt ekkolodd? Har du sett om Garmin, Jeppesen eller Navionics har best kart for ditt område? Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
baatsman Svart 11.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2015 Sjekk på Mjosservice.no De har peiling på kombinasjoner. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Gtir_man Svart 11.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2015 Bare ekkolodd viser bunn så funker det, skal ikke fiske med det. Hadde garmin 420 i forrige båt og har cmap nå samt navionics på iPad. Syns alle karta er ok.. Nå går det mere på å få en kombi plottet til en fornuftig pris uten å må ha en haug med tillegg som ekstra utgift Sitér dette innlegget Link to post
softice Svart 11.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2015 Garmin 70S har lige købt en og monteret i min båd inkl. ekkolod. Virker perfekt. Mvh Jan Sitér dette innlegget Link to post
Team Colibri Svart 12.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2015 Hvis ekkoloddet ikke er viktig, kan du like gjerne se på EchoMap-serien som GPSmap. Du får et par tommer ekstra skjermstørrelse for samme pris ved å gå ned et hakk i modellserien. Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
Jori Svart 12.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2015 Hvis du ikke er skremt for å kjøpe brukt, ser jeg (har jeg sett) både Garmin 720 og 4008 brukt på finn til ok priser. Har personlig en 4008 og vil hevde den fult ut henger med i dag, selv om de nå er 8-9 år gamle i design. NMEA 0183 og 2000 har de begge også. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 12.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2015 Dette er jo billig, men for liten skjerm etter mine begreper: http://www.seatronic.no/kartplotter-kombi-ekkolodd-c-235_269/raymarine-dragonfly-p-4995 Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 12.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2015 Valget falt på en Garmin Ecomap 71sv. Siden jeg fant ut at jeg kunne laste ned mitt tidligere kjøpte kart på garmin sine sider så sparte jeg pengene for kart og heller gå opp til 7" på plotteren. :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.