Jump to content

Leie båtplass i Kristiansand i 2 uker.

glalaks

Recommended Posts

Jeg hadde håpet på å få leie båtplass i 2 uker eller Evt en mnd i juli for å ha med båten på ferie i sommer. Det var umulig og jeg ble henvist til gjestehavn for døgnleie. I juli og under tall skibs race ser jeg for meg at det vil være fult. Kan vel heller ikke forlate båten der over et par dager.

Og å risikere å ikke få plass på ettermiddagen med en sliten 3 åring som må vente er ikke aktuelt.

Noen som vet av noen som er villige til å leie ut plass i slutten av juli.? Hovedsakelig fra 20 juli til 2 august.

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Vi skal bo på slettheia hos min svigermor. Sist jeg var der uten båt på sommeren var jeg helt skjelven etter et par dager så i sommer skal båten være med!

Planen var å ta noen dagsturer og noen overnattinger. Blir det i 2-3 uker. Mest sannsynlig 2.

Kjedelig å ta med båten ned bare for å ligge i gjestehavn og passe på plassen...;)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

www.finn.no/finn/boat/dock/object?finnkode=58406524

Jeg var i dialog med han her for plass, men i siste liten fikk jeg en plass rett borta for hans litt rimeligere. Så om han ikke får leid ut 3-meteren, så kan det være han er villig å leie den ut en måned. 

Har også observert en del tomme båtplasser rundt min, men hva som er moralsk rett der vet jeg ikke. Men plassene her er fantastiske, de er litt opp i elva og da er alle båtene i ferskvann, i tillegg er det utkjøringsrampe her. 

To sesonger siden så fikk jeg besøk av en kamerat av meg som kom sjøveien, han spurte bare en vakthavende nede i sentrum om det var en båtplass som stod tom som han kunne låne en helg (palmesus), og det var ikke neo problem. Helt gratis. 

Ja jeg har snakket med noen som har med båtplasser og gjøre og de mente det ikke burde være noe problem. Men hun damen som svarte på Mail var helt låst. Men hun anbefalte å ta kontakt med venner og bekjente og ordne plass sånn. Så vil tro det er greit når de oppfordrer til det.

Jeg har selv lånt båtplass en sesong før jeg fikk min. Gikk da bare å ringte nummer på båtplassene..

Ligger til vanlig i elv også så da trives nok båten;)
Er det greit med parkering der da?

Takk for det! Er det ved kjøyta park? Jeg gikk på skole der for et par år siden;)

Da skal jeg sende vedkommende en mAil om ikke noe annet dukker opp. Hold gjerne ørene åpne om det dukker opp noe:)

Båten skal med uansett!

• 1 måned senere...

Hei igjen.

Takk til wabby, for tipset. Det ordnet seg med plassen i finn-annonsen. Forøvrig en meget trivelig kar.

Så nå må du sette av et par-3 feriedager til omvisning wabby;)

Kommer ned mellom mandag og onsdag.. Mulig det blir en stopp i Larvik. En kompis har kjøpt vannscooter som må testes..

Redigert av glalaks (see edit history)

TrikkerN Lønning. Bor selv på slettheia, men lurer på om du tror plassene på Andøya forsatt er ledige neste år? ettersom jeg er 15 så er båtplass nærme slettheia (host vågsbygd) rundt 6 båtlapper, noe altfor dyrt for meg, Er det mange plasser ledige der per dags dato?

Bra det ordnet seg Glalaks!:)

Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK

• 4 uker senere...

Takk til wabby som ordnet plass:) litt nedtur med været, men vi har da fått noen småturer.. Vært så mye vind at det blir bare småturer.. Fikk jo kremplass på fiskebrygga i dag da.. Vurderte å la den bli liggende resten av ferien;)

bilde

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...