RuneTv Startet 12.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 12.Mai.2015 Vi har kjøpt en ny Yamarin 56BR med hydraulisk baystar-styring ifølge brosjyren. Etter å ha kjørt båten en halv time så merket jeg at det er en knakelyd i styringen ved små bevegelser. Denne er ganske markant visst jeg bare snur såvidt på rattet, mens den er lavere når jeg svinger på rattet. Legger bare merke til det når jeg kjører i lav fart og når den ligger i ro. Høres nesten ut som ett lager som ikke er som det skal. Har snakka med selger og han mener det sikkert bare er litt luft i systemet. Jeg har ingen erfaring med hydraulisk styring fra før, så jeg vet ikke hva som er vanlig.. Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 12.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2015 Det høres ut som luft ja. La den stå over natten og sjekk nivået ved påfyllingspluggen. Etterfyll om nødvendig og bruk for all del samme olje som er der fra før! Hvis det er lite kan det blande seg inn luft mens du kjører og da kan det komme kneppe lyder nå luftbolene passerer. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 12.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2015 Jeg trur ikke det er luft, du må sjekke monteringen av selve sylinderen at motor går lett mot høyre og venstre (fulle utslag), det kan hende skruen som sitter på svingstaget er for mye skrudd til slik at det blir for mye friksjon, det kan lage lyd. Selvfølgelig kan det være luft, men knakelyder får du ikke av luft i anlegget. Sjekk alt mens du ligger ved kai... Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
LM 605 Svart 23.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2016 Er du ellers fornøyd med denne båten RuneTv, etter første sessong? Tenker da på båten, kjøreegenskaper,motor,utstyr,etc.? Sitér dette innlegget Link to post
steyr t Svart 23.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2016 Knaking i baystar styring kommer av at det ikke er smurt fett innvendig i styrbord mutter som holder sylinderen fast i motoren. Dette er en aluminiumsmutter ,og uten fett så får du etter kort tid korrosjon som holder stanga fast. Løsningen er enkel:skru løs stb mutter ,gjør rent og smør på fett. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.