nordan family 27 Startet 12.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 12.Mai.2015 Litt i frustrasjon - og trenger tips: I et svakt øyeblikk lot jeg ungene overtale meg til å bytte en RIB med rattkonsoll og 9.8 hk i en annen RIB med 9.9/15 hk. jeg visste jo allerede da hvilke styr det er å ettermontere slikt - og nå står jeg midt i det. Har kjøpt originalt monteringskit til Suzuki DT 9.9/15. Så monteringskitet passet jo på. MEN det inneholdt jo ikke festet for styrekabelen - så det er bestilt i dag til en blodprise det også. Men så har jeg en original Suzuki kontrollboks. Men da passet jo ikke kablene rett på dette, så med noen overganger for noen hundringser burde det jo passe. Men nei - disse overgangene festes jo i kontrollboksen, men der trenger jeg en klemme eller klemring som skal sitte i et lite spor og hindre overgangene i å skli ut. dvs en aksel med et lite spor, gvor det skal sitte en lten ring. Andre leverandører ville vel hatt en splint. Hvor kjøpe slike låseringer? Men så viser det seg (tror jeg) at motoren krever at kontrolboksen trekker i gass-wiren mens konrollboksen skyver i gass-wiren. Så da må jeg vel finne på noe smart - enten bygge om boksen, eller feste på motoren, eller bytte kontrollboksen. Noen tips? Noen her på formet må ha klødd seg i hodet over dette tidligere. Har sett at det finnes et par eldre tråder om temaet, men akkurat ovennevnte urfordringer er ikke beskrevet der. Sitér dette innlegget Link to post
sebba2 Svart 12.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2015 Jeg brukte (på styresekke under suntop ) rundt ti cm med .... husker ikke hva det heter men det var en slags rørstrammer uten strammegreia. Sånn bånd som en kjøper på rull med skruehull på hver cm. Delene jeg hadde passet ikke. Så jeg dytta enden av wiren med alubit i enden inntil styrenekka, og skrudde båndet utpå den med to skruer. Ser jo helt mongo ut, men det var under subtopen på ei lita ellevefoter! Satt som bare kuling Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
hawthorne Svart 12.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2015 Har en Suzuki 9.9a 2012 modell med fjernkontroll på en river båt. Kan evt. sende noen bilder hvis det hjelper (har ikke koblet selv, kom ferdig). Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 13.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2015 takk for svar. Åpnet opp kontrollboksen i dag og ser at den antagelig kan anvendes begge vier (ref egen tråd), men foreløpig skjønner jeg ikke helt hvorledes jeg skal gå frem i den. Selve feste-låsen kan jeg kanskje løse med å bøye til noen binderser eller lignende? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.