Jump to content

mariner 4hk 2-takt, dårlig kjøling. Skal den ha luftfilter?


sebba2

Recommended Posts

Hei! Har en gammel mariner 4 hk 2t som ikke kjøler når den er varm. Lurer også på om det skal stå luftfilter utpå forgasseren for det var bare et hull en kunne se rett inn i forgasseren. Har sett småmotorer med en svart sak utpå der som jeg ikke har noe :(

 -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris

Link to post
Share on other sites

Har en 1995 Mercury 4hk. Etter hva jeg har forstått er det samme motoren som Mariner og Tohatsu.

Det er ikke luftfilter på min, kun et lokk på innsuget på forgasseren.

1976 Huglo 27

1990 Hansvik 18 combi
1987 Nord West 900
2001 Terhi Nordic 6020 C  -  2005 Quicksilver 620 Flamingo

Link to post
Share on other sites

Hei, det kan være thermostaten som har hengt seg opp slik at den ikke åpner når kjølevannet blir varmt. Regner med det er kontrollstråle når den er kald siden du skriver at den ikke kjøler når den er varm? Til det andre spørsmålet du lurte på så er det ikke luftfilter forran forgasser, det er bare en lyddemper. ( svart plastboks festet med 2 skruer)

Hvor gammel er motoren din? Mariner 4 hk fra 80-tallet er samme motor som Yamaha mens fra midten av 90-tallet er mariner 4 hk samme som tohatsu og mercury.

Mvh Diddn

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...