Arvor 230as Startet 13.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 13.Mai.2015 Jeg har en 24 fots Arvor som jeg skal få montert baugpropell på, komplett installasjon, dvs, jeg gjør intet selv. Hvor mange timers jobb er dette ca, på disse båtene er det lett å komme til det meste for den elektriske installasjonen. Hva kan man forvente å måtte betale, pris for selve arbeidet, ikke delene. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 13.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2015 På min båt fikk jeg pris ca 25' for alt (Finnmaster T7, 23 fot). (Har ikke fått det installert) Sitér dette innlegget Link to post
Arvor 230as Svart 13.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2015 Takk for svar, 25 for det hele høres ganske fornuftig ut Sitér dette innlegget Link to post
Jangul Svart 13.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2015 Fikk montert på min Scand 25 for 25 000.Gjorde ingen tng selv.Men hør med flere steder...noen skulle ha ca 30 000... Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 13.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2015 Noen støper innvendig, og kutter og sparkler. Andre legger påstøp og former strømlinje gjennomstøper og avrunder. Meget stor forskjell i arbeidstid på utførelse av slike jobber som kan gi store prisforskjeller. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
M/S AIOLOS Svart 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 Synes virkelig prisene er stive på montering ja, særlig når det er snakk om fagfolk med erfaring og riktig utstyr Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 Timene går fort og de klarer sjelden å fakturere alle dagens timer så skal det bli en årslønn og penger til husleie med mer så koster det så mye. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Dagsven Svart 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 Nordkapp 760. Ca. 25.000,- ferdig montert hos Nordkapp. Sitér dette innlegget Link to post
ErikThonhaugen Svart 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 Hvor i landet er du? Fikk tak i en i Arendal som var billig! Betalte 5000 for montering av tunnel og motor, kobla selv og kjøpte motor Sitér dette innlegget Link to post
Båtsjef Svart 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 Til den båtstørelsen som her beskrives er Sleipner SP 40,den rette.Ferdig montert,alt inkl. kr.26000,- Sitér dette innlegget Link to post
Bircwood Svart 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 Erik Thonhaugen.Har du et tlf.nr til han som monterte tunnel for deg.Har jobb til han Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 Timene går fort med montering av slike ting ja. Men den effektive arbeidstiden er ikke i nærheten av hva prisen skulle tilsi. Sist sommer var jeg på et båtverksted og fikk orden på egne problemer, og der fikk en Nidelv 26 montert baugpropell. Fra jeg kom og seks timer lenger utpå dagen hadde ikke engang begge hull blitt gjennomført pga snakk i telefon, snakk med andre båteiere, snakk med tilfeldig forbipasserende og selvsagt skulle personen ha lunsj, skulle jo bare mangle. I mitt arbeid kreves det effektivitet i den tid jeg er på plass og ville selv ønsket det samme for den tjeneste jeg kjjøper. Kan jo i samme renn nevne husbygging og håndtverkere i Norge, veldig mange vet hva jeg sikter til med det Sitér dette innlegget Link to post
dobsen62 Svart 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 Kan jo i samme renn nevne husbygging og håndtverkere i Norge, veldig mange vet hva jeg sikter til med det Har du hatt en dårlig dag siden du rakker ned på alle andre? Sitér dette innlegget Link to post
Båtsjef Svart 15.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2015 Montøren kan vel snakke så mye han vil.Vanlig for denne typer arbeid er fast pris. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 15.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2015 Betale 5000,-med moms for innstøping og boring av hull for feste av propellhus. All overflatebehandling og videre montering gjorde jeg selv. Det er ikke vanskelig, for min del synes jeg slikt arbeid er. morro. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
dakota Svart 15.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2015 Første gangen jeg fikk montert kostet det meg en flaske rødvin og litt egeninnsats. I ettertid har jeg montert 2 selv. Er jo egentlig noe de fleste hadde klart selv med litt hjelp og veiledning på en 2-3 dager. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 15.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2015 Dobsen 62: jeg har bare gode dager, akkurat som sikkert du også . Å montere selv er jo noe mange gjør, utstyr til selve boringen er det visst også mulig å få lånt. Som Dakota nevner så er hjelp og veiledning fra de som kan også noe å ta med seg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.