Jump to content

Hvor få tak i klemme til badestige til en Skibsplast 655?

gekko300

Recommended Posts

Hei,

plastklemmen som holder badestigen oppe på min Skibsplast 655 sprakk. Jeg sliter med å finne en ny som er av tilsvarende form/farge.

På den ene siden står det "Viega", på den andre siden "22". Delen skrus fast i båten med en enkel skrue i senter av foten.

Noen som kan tipse meg om hvor jeg kan få tak i en slik en?

Noen bilder:

https://www.dropbox.com/s/cdkvnwglca71py9/IMG_20150513_113049.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/yjhnoropenbtub9/IMG_20150513_113109.jpg?dl=0

Redigert av gekko300 (see edit history)

Lager@skibsplast.no

Send Mail til de. Jeg knakk min i vinter og fikk ny i posten;) de har mye rart på lager;)

Meld deg inn i skibsplast-gruppen på Facebook. Lagermannen er der og hjelper med det meste;)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

• 6 år senere...
gekko300 skrev On 13.5.2015 at 13.36:

plastklemmen som holder badestigen oppe på min Skibsplast 655 sprakk. Jeg sliter med å finne en ny som er av tilsvarende form/farge.

På min Skibsplast Familyship var også klemma til badestigen borte/ødelagt så badetrappa ble holdt oppe av et tau da jeg kjøpte den.

Jeg hadde noen rester av plastplate som var 5-6mm tykk, så fant jeg et bor som er like stort som rørtykkelsen i badetrappa og boret to hull som er like langt unna hverandre som badestigerørene er når den er vippet opp. Deretter saget jeg så det ble igjen en firkant der jeg får med ca 4/5 og 3/4 av hullene, altså med litt ulikhet. Da kan denne plata kneppes innpå rørene og ulikheten gjør at den ene enden slipper lettere enn den andre så plastdelen står igjen på den delen som ikke vippes ned i vannet (minst fare for at den sparkes av og forsvinner da).

Det ser ikke helt originalt ut, men det fungerer fint.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...