Jump to content

Sliten Teak på Noblesse 760

Dagsven

Recommended Posts

Hei.

Kjøpt meg en Nordkapp Noblesse 760. Den har ikke fått den kjærligeheten den fortjener og skilte seg fra tidligere partner. Nå har vi funnet hverandre. Teaken er nærmest sort. Virker som om tidligere ektemake har oljet skitten teak?? Hva gjør jeg. Vil ha teaken lys. Har skjønt at sealer er veien å gå!? Vaske for så å pusse?  Tar imot forslag med stor takk.

Respect1 ( syrefri rens, uslåelig)

Respect2 (brightner, dvs en lysner). Her funker Biltema sin like godt, men BT sin er mer tyntflytende, så du ender med 50% høyere forbruk.

Link til begge2: https://www.maritim.no/respect-clean-teak-kit#.VVOyfhgzerU

Pass på at det ikke er Pro utgaven, den er det syre i

Teaksealer fra Höveling. Fantastiske saker.

Mvh

Windy37GM

Redigert av Windy37GM (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Hei.

Teakdørken i min båt var også et sørgelig syn da jeg overtok båten. Valgte å bruke teakrens i 2 steg fra Respect. Tror kanskje det var PRO utgaven jeg brukte men, det kan jeg undersøke. Syntes dette fungerte bra og er ganske fornøyd med resultatet. Kunne nok tatt en runde til med rens, men det får bli til neste år.  

Før behandling:

bilde

Etter behandling, her er dørken fortsatt våt:

bilde

bilde

Er usikker på om jeg har bilde av tørken etter at den var tørr, men kan sjekke. Har nå valgt å olje den :smiley:.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...