siviboy Startet 13.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 13.Mai.2015 Hei Jeg har nettopp kjøpt meg en ny båt, det er en mørebas 17 fot fra 1983. Jeg har nylig kjøpt meg en ny motor til båten en Evinrude 50hk. (Verksted som monterte den) Når jeg sjøsatt den i går merka jeg at styringen var omvendt, altså hvis du svingte til barbord med ratttet, så svingte båten til styrbord og det gjaldt begge sidene (selfølgelig) Og dette var jo veldig kjedelig... Derfor lurte jeg på om noen har peiling på kordan jeg får det tilbake til skikkelig, er det en stor operasjon eller er det enkelt og greit? Takk for Svar! Sivert Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 13.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2015 (redigert) kan du legge ut bilde av styringa , både bak ved motor, samt under dashbordet? ser den f.eks ut som denne? http://batutstyr.dalebakken.no/p/5821 og går da kabelen inn i øverkant eller nederst? (mistenker at du kan bytte om på disse ved å ta av baklokket) Redigert 13.Mai.2015 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Hobby 430 Sport Svart 13.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2015 Wire er satt I feil vei I styresnekka! Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
siviboy Svart 13.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2015 ja jeg kan legge ut bilder når jeg kommer hjem :) ka mener du med satt i feil,e det bare til å bytte på de? Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 13.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2015 Ja, det er bare å bytte på hvordan kabelen er trukket inn i snekka. Skal være mulig å bytte om på de fleste styresnekker Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Hobby 430 Sport Svart 13.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2015 Løser sett skruen som låser selve kabelstrømpen fast i snekka, så svinger du ut kabelen å dytter den inn i den andre hullet :) Har selv gjort den brøleren på ein båt ;) Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.