Jump to content

Maxsea, hvordan slå slepestrek av og på?

borghans

Recommended Posts

Mener det er en plass i menyene der hvor man kan velge men desverre husker jeg ikke detaljene inni der akkurat nå
kommer jeg på det sier jeg fra :wink:

Fant noe her se fra side 60 i dette dokumentet bruk meny på v.side track
http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0CDUQFjAD&url=http%3A%2F%2Fpeilboot.nl%2FMANUALS%2FMAXSEA-Manual.doc&ei=LHRUVZX_M4aUsgG_0IHIBA&usg=AFQjCNFsM8qpdY7ZjG6vMaqkEfPwhgJ96g&sig2=DXZwQzQJ0LQVmhmWDJ1Otg&bvm=bv.93112503,d.bGg

Redigert av LALUNA II (see edit history)

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Som Mulligan sier..litt tungvint men går greit.

I neste versjon/TimeZero er det MYE bedre og mer intuitivt å behandle track, track til ruter, WP, modifisering, navngivning  og lagriing.

Men helt annen SW plattform, omtrent som å gå fra tidligste windows 95(eller 3.11?) til 7.

Drømmen i båten er Furuno med TZ-serien, 2MFD inne + en ute med litt size, integrert radar, ais, autopilot, nye TrueEcho UHD  modulen med 90-kanalers Chirp ekkolodd og bathymetri aktivert.. men må blunde øya ganske hardt igjen for å 'klikke kjøp' på en sånn pakkeløsning ennå :/

ed.  glemte gps-kompass selvfølgelig..

Redigert av Kaffelars (see edit history)

Layerne i Maxsea er egentlig ganske fikst, hvis man venner seg til det.

Jeg brukte et layer for hvert år for logging, et til notater, et til korreksjoner osv.

Og jeg har til gode å se noe program som er så grenseløst som Maxsea.

Raster og vektorkart samtidig. Kart fra en mengde produsenter. Jeg kunne faktisk tegne mine egne i AutoCad.

Omtrent ubegrenset med innganger/utganger. Ingen grenser på waypoints og ruter.

Så hvorfor har jeg den ikke lenger?

Finner ikke donglen og jeg vil ikke ha en PC i båten.

Skal kjøpe TZ den dagen den kommer i en versjon for Mac.

Har jo vært tilgjengelig etpar år på Apple i-Pxx tafsedingser, nå i v2 siden April - men blir jo 'løsere' og en utfordring kanskje å finne rette wifi-duppeditten med nok seriellinnganger til go'gps'en, vind, autopilot, ekkolodd, ais osv.

Sikkert noen som har erfaringer med å kjøre TZ på mac via bootcamp, men her går det i pc enda. Savner egentlig bare en ekstern skjerm på 12-15" med nok lysstyrke or riktig dimming..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...