borghans Startet 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 14.Mai.2015 Hvordan slå av og på visning av slepestrek i Maxsea? Har slepestrek fra Stavanger - til Harstad, denne har jeg lagret til neste sørover tur. Men nå går ferden nordover og da ønsker jeg ikke at denne skal vises, men jeg ønsker å tegne en ny slepestrek nordover fra Harstad. Noen her som har oppskrift? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 Leeenge siden jeg har brukt programmetMen tror du må lagre slepestrek hvis du vil beholde den.... så deaktivere slepespor.... restarte programmet så aktivere slepespor igjen ....ikke sikker ..men bør fungere Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
borghans Svart 14.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 Har prøvd det, men det gamle sporet vises fortsatt. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 (redigert) Mener det er en plass i menyene der hvor man kan velge men desverre husker jeg ikke detaljene inni der akkurat nåkommer jeg på det sier jeg fra Fant noe her se fra side 60 i dette dokumentet bruk meny på v.side trackhttp://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0CDUQFjAD&url=http%3A%2F%2Fpeilboot.nl%2FMANUALS%2FMAXSEA-Manual.doc&ei=LHRUVZX_M4aUsgG_0IHIBA&usg=AFQjCNFsM8qpdY7ZjG6vMaqkEfPwhgJ96g&sig2=DXZwQzQJ0LQVmhmWDJ1Otg&bvm=bv.93112503,d.bGg Redigert 14.Mai.2015 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Mulligan Svart 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 Hvis det er v11/v12. Sett et annet layer enn layeret med tracket aktivt. Skjul layeret med tracket. Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 (redigert) Som Mulligan sier..litt tungvint men går greit. I neste versjon/TimeZero er det MYE bedre og mer intuitivt å behandle track, track til ruter, WP, modifisering, navngivning og lagriing. Men helt annen SW plattform, omtrent som å gå fra tidligste windows 95(eller 3.11?) til 7. Drømmen i båten er Furuno med TZ-serien, 2MFD inne + en ute med litt size, integrert radar, ais, autopilot, nye TrueEcho UHD modulen med 90-kanalers Chirp ekkolodd og bathymetri aktivert.. men må blunde øya ganske hardt igjen for å 'klikke kjøp' på en sånn pakkeløsning ennå :/ ed. glemte gps-kompass selvfølgelig.. Redigert 14.Mai.2015 av Kaffelars (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 15.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2015 Layerne i Maxsea er egentlig ganske fikst, hvis man venner seg til det. Jeg brukte et layer for hvert år for logging, et til notater, et til korreksjoner osv. Og jeg har til gode å se noe program som er så grenseløst som Maxsea. Raster og vektorkart samtidig. Kart fra en mengde produsenter. Jeg kunne faktisk tegne mine egne i AutoCad. Omtrent ubegrenset med innganger/utganger. Ingen grenser på waypoints og ruter. Så hvorfor har jeg den ikke lenger? Finner ikke donglen og jeg vil ikke ha en PC i båten. Skal kjøpe TZ den dagen den kommer i en versjon for Mac. Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 15.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2015 Har jo vært tilgjengelig etpar år på Apple i-Pxx tafsedingser, nå i v2 siden April - men blir jo 'løsere' og en utfordring kanskje å finne rette wifi-duppeditten med nok seriellinnganger til go'gps'en, vind, autopilot, ekkolodd, ais osv. Sikkert noen som har erfaringer med å kjøre TZ på mac via bootcamp, men her går det i pc enda. Savner egentlig bare en ekstern skjerm på 12-15" med nok lysstyrke or riktig dimming.. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 15.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2015 Joda, har den app'en. Bootcamp går jo greit. Jeg virtualiserer Windows i et vindu på Mac, så det er en annen løsning. Men det var styreflata da. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.